شناسهٔ خبر: 67145968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره‌برداری از ۹ طرح آب و فاضلاب مشهد

۹ طرح آب و فاضلاب مشهد و آبرسانی به تربیت حیدریه و ۷۰ روستای استان خراسان رضوی فردا (پنجشنبه) افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

بهره‌برداری از ۹ طرح آب و فاضلاب مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل آبفای کشور گفت: پروژه خطوط جمع‌آوری و انتقال آب چاه‌های داخل شهر مشهد ضمن اثربخشی ۲ هزار لیتر در ثانیه، تاثیر مهمی در بهبود کیفیت آب مناطق مختلف و عدالت در توزیع آب در شبکه به‌ویژه حاشیه شهر مشهد خواهد داشت و علاوه بر آن ۴۱ کیلومتر خط انتقال، سه مخزن با ظرفیت ۹۰هزار مترمکعب، ۷۰ حلقه چاه و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت انتقال ۸۰۰ لیتر به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشم امینی افزود : مجموع اعتبار هزینه‌شده در این بخش معادل ۱۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال است.

 وی بیان کرد: هم‌چنین طرح آبرسانی به تربت حیدریه برای جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر با حفر چهار حلقه چاه با مجموع آبدهی ۱۰۰ لیتر در ثانیه و ساخت ۱۵ کیلومتر خط انتقال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه «پرکندآباد»

امینی اضافه‌کرد: در بخش فاضلاب نیز فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ که بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ارتقای کشور به شمار می‌رود، با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و ظرفیت نهایی ۲۰۰ هزار متر مکعب و بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب حاشیه شهر مشهد به طول ۴۶ کیلومتر به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: آغاز عملیات اجرایی سه تصفیه‌خانه جدید فاضلاب با مجموع ظرفیت ۱۶۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ارزش ۳۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، از دیگر پروژه‌هایی است که ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد را به ۲ برابر افزایش می‌دهد.

آبرسانی به ۷۰ روستای استان

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ۱۴ پروژه تامین آب روستاهای شهرستان مشهد و آبرسانی به ۷۰ روستای دیگر مناطق استان خراسان رضوی با هزینه چهار هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، سایر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسند.

نظر شما