شناسهٔ خبر: 67145179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آبرسانی به تربت حیدریه و ۷۰ روستای خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افتتاح ۹ طرح آب و فاضلاب مشهد و آبرسانی به تربیت حیدریه و ۷۰ روستای استان خراسان رضوی در روز پنجشنبه با حضور سرپرست ریاست جمهوری خبر داد. مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افتتاح ۹ طرح آب و فاضلاب مشهد و آبرسانی به تربیت حیدریه و ۷۰ روستای استان خراسان رضوی در روز پنجشنبه با حضور سرپرست ریاست جمهوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، هاشم امینی گفت: پروژه خطوط جمع‌آوری و انتقال آب چاه‌های داخل شهر مشهد ضمن اثربخشی ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه، تاثیر مهمی در بهبود کیفیت آب مناطق مختلف و عدالت در توزیع آب در شبکه به‌ویژه حاشیه شهر مشهد خواهد داشت و علاوه بر آن ۴۱ کیلومتر خط انتقال، سه مخزن با ظرفیت ۹۰هزار مترمکعب، ۷۰ حلقه چاه و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت انتقال ۸۰۰ لیتر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته امینی مجموع اعتبار هزینه‌شده در این بخش معادل ۱۴هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال است.
هم‌چنین طرح آبرسانی به تربت حیدریه برای جمعیتی حدود ۳۵هزار نفر با حفر چهار حلقه چاه با مجموع آبدهی ۱۰۰ لیتر در ثانیه و احداث ۱۵ کیلومتر خط انتقال  به بهره‌برداری می‌رسد.

 افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه پرکندآباد 

امینی ادامه داد: در بخش فاضلاب نیز فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ که بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ارتقای کشور به شمار می‌رود، با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و ظرفیت نهایی ۲۰۰ هزار متر مکعب و بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب حاشیه شهر مشهد به طول ۴۶ کیلومتر به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

امینی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی سه تصفیه‌خانه جدید فاضلاب با مجموع ظرفیت ۱۶۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ارزش ۳۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد را به دو برابر افزایش می‌دهد.

آبرسانی به ۷۰ روستای استان

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ۱۴ پروژه تامین آب روستاهای شهرستان مشهد و آبرسانی به ۷۰ روستای دیگر مناطق استان خراسان رضوی با هزینه ۴هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، سایر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/

نظر شما