شناسهٔ خبر: 67265638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان خبرداد؛

آماده سازی ۴۲ دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با تنش آبی درگلستان

گرگان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از آماده سازی ۴۲ دستگاه دیزل ژنراتور به منظور مقابله مواقع بحران در سراسر این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر آمادگی و به کارگیری تمام توان نیروها و تجهیزات برای خدمات رسانی بی وقفه و بهینه به مردم و رفع کمبود و تنش آبی با احتمال شرایط بحرانی در گلستان اظهار کرد: با توجه به تأمین ۹۵ درصدی آب شرب مشترکین استان از منابع زیر زمینی و وابستگی بالای صنعت آب به پایداری شبکه برق تلاش داریم در راستای مقابله با تنش آبی و فراهم کردن آسایش خاطر مشترکین فعالیت‌های مؤثری انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: در همین راستا ۴۲ دستگاه دیزل ژنراتور با توانی بالغ بر ۱۱ مگاوات در مدار بهره برداری قرار گرفت تا تابستان امسال را با کمترین تنش سپری کنیم.

این مقام مسؤول از برگزاری مانور آماده به کار بودن مولدهای برق اضطراری در تأسیسات آب و فاضلاب به منظور فراهم آوردن بسترهای لازم برای به کارگیری مولدهای برق اضطراری طی سال جاری خبر داد.

وی یادآور شد: بیش از ۹۸ درصد منابع آبی زیر زمینی است که میزان برداشت از این منابع بیشتر از میزان ورودی آب است.

رحیمی با اشاره به اینکه مردم کشور و همچنین استان دو برابر نرم جهانی آب مصرف می‌کنند، اظهار کرد: در جهان میزان آب مصرفی ۱۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر است که در کشور ایران این عدد به ۲۵۰ لیتر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن هفته صرفه جویی آب امسال پویش ۵۰ لیتر صرفه جویی آب برای هر خانواده را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

نظر شما