شناسهٔ خبر: 67265641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور نخستین خوشه برنج در شالیزارهای ساری

ساری- ایرنا- نخستین خوشه برنج در شالیزارهای ساری از رقم مازند، در روستای نقارچی محله سمسکنده این شهرستان به بار نشست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی ساری روز چهارشنبه از ظهور نخستین خوشه برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

سید اسماعیل علوی گفت: نخستین خوشه برنج شهرستان ساری در یک هکتار از مزارع شالیزاری روستای نقارچی محله این شهرستان به بار نشست.

وی تصریح کرد: کشاورز این مزرعه در روستای نقارچی محله سمسکنده ساری در یک هکتار اقدام به کشت برنج رقم مازند و تهیه بذراز مرکز تحقیقات برنج آمل کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: نشاکاری در این مزرعه در ۲۹ فروردین امسال انجام شد و اکنون کل مزرعه به خوشه رفت.

ظهور نخستین خوشه برنج در شالیزارهای ساری

علوی اضافه کرد: در ۲۲ هزار و ۳۴۵ هکتار شالیزارهای این شهرستان ارقام محلی کشت شد و مدیریت آبیاری با آبیاری تناوبی در ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزارهای ساری در حال انجام است.

وی گفت: شهرستان ساری دارای ۲۵ هزار و ۳۲۲ هکتار شالیزاری است و اکنون ۱۰۰ درصد مزارع خزانه گیری و آب تخت آماده نشا انجام شد.

برنج کاری یکی از مهم ترین فعالیت های کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

نظر شما