شناسهٔ خبر: 67339728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در مناظره انتخاباتی دبیران ستاد قالیباف و جلیلی در فارس مطرح شد:

مسکن و معیشت مردم، مهم‌ترین دغدغه نامزدهای جبهه انقلاب است

میثم محجوبی

دبیران ستاد ۲ نامزد جبهه انقلاب در استان فارس از برنامه‌های محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی برای رفع مشکلات حوزه مسکن و معیشت، به‌ عنوان مهم‌ترین دغدغه‌های این جریان سخن گفتند.

صاحب‌خبر -

به‌همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی شیراز، امشب، ۳ تیرماه یک مناظره انتخاباتی در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

این مناظره قرار بود با حضور مسئولان ستادهای استانی پزشکیان، پورمحمدی، قالیباف و جلیلی برگزار شود، اما در نهایت مراسم تنها با حضور مسئولان ستادهای قالیباف و جلیلی برگزار شد.

جعفر پژدهان، دبیر ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام پورمحمدی در فارس به دلیل آنچه مشکلی خانوادگی عنوان شد، از حضور در این مناظره عذرخواهی کرد. همچنین عبدالرزاق موسوی، دبیر ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در فارس به دلیل تاخیر در آغاز مناظره، محل را ترک کرد.

بنابراین، مجید فروردین، دبیر ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در فارس و احمد رنجبر، دبیر ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در فارس، دو مسئول ستادی بودند که در مناظره امشب حضور پیدا کردند.

دبیر ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در فارس در ابتدا با بیان اینکه در جبهه انقلاب، مناظره به آن معنی گسترده نداریم، گفت: من در این مناظره سعی می‌کنم فقط دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف را بیان کنم.

مجید فروردین ابتدا به دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: تاسف عمیقی به کشورمان وارد شد، به‌خاطر اینکه ایشان نتوانستند ۲ دوره حضور بابرکت خود را تکمیل کرده و کشور را از وضعیتی که در دهه ۹۰ به آن دچار شده بود، نجات دهند. مهم‌ترین هدف نیروهای انقلاب هم این است که کشور را از دوره خطرناک و بی حاصل قبلی نجات دهند.

وی افزود: چیزی که من را اقناع کرد که مسئول این ستاد در استان باشم، شخصیت میدانی، کارآمد و وقت‌گذاری شدید قالیباف بود. در بین کاندیداهای موجود، یکی از بالاترین کارآمدی‌ها متوجه اوست. او به ساختار برنامه هفتم توسعه اشراف کامل و اطلاعات دقیق از وضعیت کشور دارد و بدون هیچ فوت وقتی می‌تواند کارهای اجرایی را پیش برد.

فروردین ادامه داد: قالیباف با وجود تهدیدهای مختلف، در انتخابات ۹۶ ایثار کرد و حاضر شد به نفع شهید رئیسی کنار برود. بدین ترتیب باعث شد تجمع آرا حول شهید رئیسی صورت گرفته و زمینه‌ساز پیروزی ۱۴۰۰ شود.

دبیر ستاد سعید جلیلی در استان فارس نیز با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم مهم‌ترین دغدغه هر دولتی است، گفت: سعید جلیلی مدت‌هاست با تشکیل کارگروه‌های منسجم، راه‌ حل‌هایی را برای این مساله یافته است. در صحبت‌های خود نیز تاکید کرده است که به‌عنوان دولتِ در سایه، از کارشناسان و دانشمندان صاحب‌نظر استفاده خواهد کرد تا بتواند درآمد مردم و کارهای زیربنایی مردم را بالا برده و جلوی برخی سو استفاده‌ها را بگیرد.

احمد رنجبر افزود: جلیلی برنامه‌های جدی برای بحث مالیات دارد و می‌خواهد ضمن مقابله با کسانی که فرار مالیاتی دارند و نان را از سفره مردم برمی‌دارند، کار اقتصادی و تولیدی را سامان داده و از طریق افزایش اعتبار پول ملی، قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی‌ به‌جای صدور نفت خام و پیشرفت در عرصه کشاورزی، از جمله برنامه‌های اقتصادی بود که توسط دبیر ستاد سعید جلیلی مطرح شد.

رنجبر گفت: جلیلی تا عمق روستاها رفته، تحقیقات میدانی انجام داده و با کارشناسان اقتصادی مسائلی را مطرح کرده تا مشکلات را برطرف کند.

در ادامه دبیر ستاد قالیباف در فارس با بیان اینکه مهم‌ترین میثاق ملی او و تیمش، مصوبه برنامه هفتم توسعه است، گفت: در این برنامه به رشد اقتصادی ۸ درصدی و کاهش تورم به تک رقمی، تکیه شده است که کار مشکلی است، در حالی‌که در یک دهه تورم‌های بالای ۵٠ درصد را تجربه کرده است. هر چند با تلاش شهید رئیسی، این تورم از ۷٠ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته بود.

فروردین ادامه داد: یکی از مسائل جدی مورد نظر ما، تمرکز زدایی از پایتخت است. هم‌اکنون ۴۰ درصد اقتصاد ما در تهران است و باید این رقم را کاهش دهیم.

وی گفت: با توجه به امکانات جدیدی که فضای دیجیتال ایجاد کرده است، جلوی مقدار زیادی از فرارهای مالیاتی گرفته شده است و برنامه دولت قالیباف این است که این راه با جدیت ادامه پیدا کند.

مسکن و معیشت مردم، مهم‌ترین دغدغه نامزدهای جبهه انقلاب است

دبیر ستاد قالیباف در فارس درباره برنامه‌های این ستاد برای حل مشکل مسکن گفت: مهم‌ترین مشکل مسکن، عدم وجود زمین کافی است. با قانونی که در مجلس تصویب شده، قرار است ۳۳٠ هزار هکتار به سطح زیربنای شهرها اضافه شده و به ساخت مسکن اختصاص پیدا کند.

دبیر ستاد سعید جلیلی در فارس نیز در خصوص مدیریت فضای مجازی اظهار کرد: در دولت جلیلی مانند دولت شهید رئیسی، بحث فضای مجازی یک بحث با اهمیت و مورد توجه است. لازم است امکاناتی داشته باشیم که خودمان بتوانیم بر آن مسلط باشیم و نحوه مدیریت فضای مجازی هم اهمیت زیادی دارد.

رنجبر گفت: دیدگاه مجموعه ستاد جلیلی این است که برنامه‌ای برای اعمال مدیریت صحیح و عدم وابستگی مدیریت از پلتفرم‌های خارجی در دستور کار قرار گیرد. این اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه زیرساخت‌ها را تقویت کنیم. اما کنترل فضای مجازی مشروط است و باید با مدیریت درست انجام شود.

وی در خصوص برنامه‌های دولت احتمالی جلیلی برای تحقق شعار سال نیز گفت: اگر بخواهیم مملکتمان به سامان برسد، جز با تکیه بر مردم امکان‌پذیر نیست. دشمنان تلاش کردندبا تهاجم‌های اقتصادی و فرهنگی، مردم را کنار بگذارد اما راه بازگشت این است که این مردمی که حمایتشان را از انقلاب نشان دادند، در اداره مملکت به کار گرفته شوند. هرجا مردم را نادیده گرفتیم، موفق نبودیم و جایگاه مردم را باید بشناسیم.

رئیس ستاد قالیباف در فارس نیز در این‌باره اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر، همه شعارهای سال جنبه اقتصادی داشته و تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر جلوگیری از افزایش فقر است و دولت قالیباف نیز در این خصوص برنامه‌های بسیاری خواهد داشت.

فروردین در خصوص رویکرد دولت احتمالی قالیباف در خصوص مساله حجاب نیز گفت: ما به برخورد فرهنگی با مساله حجاب اعتقاد داریم. اعتقادی به برخورد خشن در این مورد وجود ندارد. جامعه ما عفیف و با حیاست و فقط باید تلاش را بیشتر کنیم تا از آسیب‌های فرهنگی جلوگیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نا ترازی در حوزه اقتصاد وجود دارد، گفت: وضعیت ناترازی یارانه‌های انرژی در کشور ما فاجعه‌بار است و باعث شده است دهک اول جامعه، ۲۵ برابر دهک آخر از این قضیه منفعت ببرند و این باید اصلاح شود.

رئیس ستاد قالیباف در فارس، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد را اجرای افزایش حقوق دهک‌های پایین جامعه عنوان کرد و گفت: این موضوع در سال اول دولت شهید رئیسی اجرا شد اما در سال‌های بعد چون فکر کردند تورم‌زا خواهد بود، اجرا نشد.

فروردین با بیان اینکه مشکل مسکن، عاملی بازدارنده در موضوع ازدواج است، گفت: دولت قالیباف در نظر دارد برای زوج‌های جوان به‌مدت ۳ سال مسکن‌هایی استیجاری با قیمت کم تهیه کند تا آن‌ها بتوانند در این مدت به زندگی خود سر و سامان دهند.

رئیس ستاد سعید جلیلی در فارس در خصوص کابینه احتمالی این کاندیدا در صورت انتخاب توضیح داد: قرار نیست کار غیرمنتظره‌ای صورت بگیرد. در دولت‌های گذشته، گاهی افرادی را در کابینه به کار می‌گرفتند که برای منافع شخصی وارد می‌شدند.

رنجبر افزود: سعید جلیلی عقیده دارد که باید کار را به جوانان سپرد. همانطور که جوانان در جنگ کشور را نجات دادند، حالا هم نباید نسبت به آن‌ها بی‌توجهی کرد. بنابراین ما نه تکیه می‌کنیم به کسانی که از اول انقلاب به پست‌ها چسبیدند و به انقلاب ضربه زدند، نه به جوانانی که اطلاعی از کار و تجربه کاری نداشته باشند و مملکت را در حالت ناتوانی مدیریتی قرار دهند.

رئیس ستاد قالیباف در فارس در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال ائتلاف جلیلی و قالیباف در روزهای باقی‌مانده، گفت: تجربه کار ائتلافی همیشه وجود داشته است. مطمئن نیستم این‌بار این ائتلاف صورت بگیرد اما به‌نظر من، این کار ضرورت دارد.

رئیس ستاد سعید جلیلی در فارس نیز در این خصوص گفت: داوطلبانی خود را عرضه کرده و برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند اما مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده، بسیاری چیزها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. ما در بُعد انقلابی جبهه انقلاب، باید روی کسی که اقبال عمومی بیشتری دارد ائتلاف کنیم و این مساله عجیبی نخواهد بود.

رنجبر ابراز امیدواری کرد که جبهه انقلاب، ائتلاف کند تا رای شکسته نشود.

رئیس ستاد قالیباف در فارس در خصوص فضای مجازی اظهار کرد: این فضا دیگر به فضایی حقیقی تبدیل شده است. همه کشورهای دنیا هم به دنبال راهبرد ملی کردن آن هستند. فضای مجازی موجود، مخصوصا آن قسمتی که در ایران وجود دارد، متاثر از جهان غرب است. بنابراین باید اینترنت ملی را طراحی کنیم. حکم‌رانی در فضای مجازی اعمال کنیم و فیلترینگ را هم در زمینه‌های اخلاقی و امنیتی، هوشمند انجام دهیم، نه اینکه تمام سکوها به صورت یکپارچه فیلتر شود و اشکالات عمده ایجاد کند.

فروردین در پایان گفت: کشور باید به سمت این برود که بتوانیم اینترنت ملی در کشور ایجاد کنیم. چیزی که پیش از این ۲٠ درصد پیشرفت داشت اما در دولت ۳ ساله شهید رئیسی به ۶۵ درصد رسید و با مدیریت درست، می‌توانیم آن را به صد در صد هم برسانیم.

انتهای پیام

نظر شما