شناسهٔ خبر: 67076670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

ترویج ازدواج آسان به سبک بهزیستی کردستان/ توزیع ۸۰ سری جهیزیه

سنندج_ ۸۰ سری جهیزیه از سوی بهزیستی استان کردستان به زوج‌های تحت پوشش این نهاد اهدا شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: پای کار خیر که به میان می‌آید انگار خدا دست به کار می‌شود تا چرخ روزگارش را بر وفق مراد بندگان خیرخواهش بچرخاند.

امروز که مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) بود مسؤولان دست به کار شدند تا با همراهی خیرین زوج‌های جوان تحت پوشش بهزیستی را راهی خانه بخت کنند.

۸۰ سری جهیزیه به ارزش سه میلیارد تومان در مراسمی که با حضور مسؤولان استان برگزار شد، تحویل زوج‌های جوان تحت پوشش بهزیستی داده شد.

این آئین شاد، به‌مناسبت هفته ازدواج و سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، برگزار شد تا قدمی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حمایت از خانواده‌های نیازمند استان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: زوج‌های جوان باید عاشقانه زندگی کنند تا بتوانند زندگی خود را با تمام سختی‌ها پیش ببرند.

وفاداری رمز ماندگاری زندگی مشترک

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی وفاداری را لازمه ماندگاری زندگی مشترک دانست و افزود: اگر زوج‌های جوان بخواهند تا پایان عمر زندگی‌شان پایدار باشد باید نسبت به هم وفادار بمانند.

ترویج ازدواج آسان به سبک بهزیستی کردستان/ توزیع ۸۰ سری جهیزیه

وی عشق، وفاداری، صبوری و خویشتن‌داری، تقوا و توجه به اهل‌بیت و عصمت و طهارت (ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: صبر و شکیبایی در برابر مسائل و مشکلات زندگی از برترین خصلت و فضائل اخلاقی انسان‌ها محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: انسان باید با پیش گرفتن راه‌های صبر و بردباری در برابر مصائب و مشکلات خود را بیمه کند و زوج‌های جوان باید در برابر ناملایمت‌های زندگی و رفتارهایی که از هر یک از زوجین سر می‌زند، صبور باشند تا بتوانند خانواده‌های مستحکمی را بنا نهند.

نگاه ویژه خیرین به نیازمندان قابل تقدیر است

استاندار کردستان نیز در این آئین نگاه ویژه خیرین به نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی را قابل تقدیر دانست و گفت: مؤسسات خیریه آبرومندی در استان در حال خدمات‌دهی و کمک به نیازمندان هستند که زحماتشان ارزشمند است.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: خدمت‌رسانی به جامعه هدف نهادهای حمایتی موجب خوشحالی و افتخار است و خوشبختانه سازمان بهزیستی از نهادهای پیشگام خدمت به مردم نیازمند است.

ترویج ازدواج آسان به سبک بهزیستی کردستان/ توزیع ۸۰ سری جهیزیه

وی رسالت سازمان بهزیستی را به واسطه ارتباط با جامعه معلولان خطیر دانست و بیان کرد: گسترش عدالت اجتماعی، ارتقا کیفیت زندگی اقشار مردم و فراهم کردن رفاه عمومی از اهداف والای انقلاب اسلامی است و همه دستگاه‌ها باید به این امر توجه کنند.

استاندار کردستان اذعان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان و انجام کارهای خیر در جامعه لازمه تشکیل خانواده است و اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند نقش مهمی در ترویج ازدواج آسان دارد.

زارعی کوشا اضافه کرد: باید کارهای خیرخواهانه در جامعه افزایش یابد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش دولتی و کمک و حمایت خیرین شاهد رفع بخشی از مشکلات نیازمندان جامعه باشیم.

یازده قلم کالا هدیه بهزیستی به زوج‌های جوان

مدیرکل بهزیستی کردستان هم اعلام کرد: ۸۰ سری جهیزیه در قالب یازده قلم کالا به زوج‌های تحت پوشش این نهاد اهدا شد که ارزش آن ۳۰ میلیارد ریال بوده است.
حسین رسولی تصریح کرد: سازمان بهزیستی در سرفصل‌های مختلف به جامعه هدف خود خدمات ارائه می‌کند اما خدمات‌رسانی به جامعه زیرپوشش این سازمان نیاز به همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و خیرین دارد.

ترویج ازدواج آسان به سبک بهزیستی کردستان/ توزیع ۸۰ سری جهیزیه

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم با نگاه ویژه رئیس جمهور شهید نسبت به فقرا و نیازمندان، اتفاقات خوبی در کردستان انجام شد که برقراری مستمری خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی یکی از خدمات ماندگار شهید رئیسی بود.

وی افزود: افزایش دو مرحله‌ای و ۵۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و افزایش ۴۰ درصدی یارانه مراکز شبانه روزی ویژه نگهداری افراد زیرپوشش از دیگر اقدامات قابل توجه در دولت رئیس جمهور شهید بود.

مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید به کردستان ۹۰ میلیارد تومان به بهزیستی استان اختصاص یافت و رشد ۷۰ درصدی اعتبارات مددجویی یکی دیگر از اتفاقات بی‌نظیر این حوزه در دولت سیزدهم بود.

گرچه فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین و ادارات و دستگاه‌های حمایتی از زوج‌های جوان کمک مؤثری به ترویج ازدواج آسان خواهد بود اما لازم است سایر ادارات و دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند و در این حرکت خداپسندانه و نیک نقش‌آفرینی کنند.

نظر شما