شناسهٔ خبر: 67077388 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

افزایش ۹۰ درصدی مستمری و یارانه مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی کردستان از افزایش ۵۰ درصدی مستمری مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: یارانه مراکز نگهداری نیز ۴۰ درصد رشد پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین رسولی در مراسم اهدای ۸۰ سری جهیزیه به زوج‌های زیرپوشش استان کردستان که در سرای سالمندان این شهر برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی امدادی تخصصی و توانبخشی طیف وسیعی از افراد جامعه را زیرپوشش قرار داده و بر اساس نیازمندی‌های جامعه هدف، خدمات لازم را به آنان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه کمک به جامعه زیرپوشش این سازمان نیازمند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌هاست، گفت: خوشبخانه در دولت سیزدهم با نگاه مثبت شهید رئیس‌جمهور نسبت به فقرا و نیازمندان، اتفاقات خوبی در کردستان نسبت به ادوار گذشته صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان برقراری مستمری خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی را یکی از خدمات ماندگار شهید رئیسی عنوان و تصریح کرد: این اقدام مثبت باعث شده که مشکل سالیان سال افراد در صف انتظار برطرف و آمار‌ها به روزرسانی شد.
وی از افرایش دو مرحله‌ای و ۵۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی استان در این دولت خبر داد و افزود: این میزان در دولت‌های گذشته حداقل ۲۵ درصد بود.

رسولی افزایش ۴۰ درصدی یارانه مراکز شبانه‌روزی و روزانه ویژه نگهداری افراد در این دولت را از دیگر اقدامات ماندگار و یادگار شهید رئیسی خواند و بیان کرد: برگزاری آزمون استخدام معلولان از دیگر اقدامات نیمه‌تمام دولت‌های گذشته بود که پنج‌شنبه هفته گذشته در سطح کشور توسط این دولت در کشور از جمله کردستان برگزار و ۹۷ نفر از ۳۷۶‌نفر ثبت‌نام شده، جذب دستگاه‌های کردستان خواهند شد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات یکی دیگر از توجهات دولت به استان بود، اظهار کرد: در سفر‌های استانی رئیس‌جمهور شهید؛ آیت‌الله رئیسی ۹۰ میلیارد تومان به بهزیستی کردستان اختصاص یافت.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان رشد ۷۰ درصدی اعتبارات مددجویی را یکی دیگر از اتفاقات بی‌نظیر این حوزه در دولت سیزدهم ذکر و خاطر نشان کرد: پرداخت ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتعالزایی و ایجاد اشتغال ویژه ۶۷۰۰ نفر از دیگر اقدامات دو سال اخیر در استان بوده است.

به گفته وی، بهره‌مندی ۹۹۰ خانوار از خدمات تسهیلات ودیعه مسکن و کمک هزینه ۳۹ میلیارد تومان لوله‌کشی گاز برای ۱۶۶۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی کردستان از دیگر خدمات انجام شده بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان عنوان کرد: امروز نیز ۸۰ سری جهیزیه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در قالب ۱۱ قلم و به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به زوج‌های تحت پوشش بهزیستی استان اهدا می‌شود. / روزنو

نظر شما