شناسهٔ خبر: 67071591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ماکرون امروز در کاخ الیزه میزبان بایدن است

مهر

رئیس جمهور فرانسه امروز(شنبه) در پاریس میزبان همتای آمریکایی‌اش خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز در پاریس از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا میزبانی می‌کند.

براساس گزارش‌ها، ماکرون و بایدن در مراسم استقبال در «طاق پیروزی» و همچنین رژه‌ای در خیابان شانزه‌لیزه حضور پیدا خواهند کرد. بایدن هم‌اکنون در سفر چندروزه به فرانسه به‌سر می‌برد. او چهارشنبه هفته گذشته وارد این کشور شد.

گفته می‌شود محور مذاکرات طرفین در کاخ ریاست جمهور فرانسه(الیزه) تداوم حمایت از اوکراین در جنگ با روسیهماکرون امروز در کاخ الیزه میزبان بایدن است خواهد بود. روسای جمهور دو کشور خود را برای اجلاس هفته آینده «جی۷» در شهر «باری» در ایتالیا آماده می‌کنند و سپس باید در جولای در واشنگتن در اجلاس ناتو شرکت کنند.

همچنین به گفته جیک سالیوان، نشاور امنیت ملی کاخ سفید، جنگ غزه، همکاری در منطقه هند-آرام و مسائل سیاسی از تغییرات اقلیمی تا هوش مصنوعی و زنجیره تولید دیگر موضوعات گفت‌وگوهای طرفین خواهد بود. ماکرون و بایدن دیروز به طور جداگانه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که در پاریس به سر می‌برد، دیدار کردند.

بایدن در سال ۲۰۲۲ به عنوان در قامت رئیس جمهور فرانسه از ماکرون استقبال کرده بود. در آن برهه، ماکرون نخستین میهمان خارجی بود که در دوران ریاست جمهوری بایدن، به واشنگتن سفر کرده بود که با همه‌گیری کووید-۱۹ نیز همراه بود.

نظر شما