شناسهٔ خبر: 67068744 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نخست‌وزیر اسلواکی: غرب خواستار تشدید تنش با روسیه است

ایسنا

نخست‌وزیر اسلواکی امروز شنبه گفت اجازه‌ای که برخی کشورهای غربی به کی‌یف جهت استفاده از برخی تسلیحات علیه خاک روسیه داده‌اند، بیانگر اشتیاق آنها برای تشدید جنگ اوکراین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی ضمن تاکید بر آنکه کشورش وارد چنین «قمارهای نظامی» نخواهد شد، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «اجازه‌ای که برخی کشورهای غربی به اوکراین جهت استفاده از تسلیحات غربی برای حمله به خاک روسیه داده‌اند، فقط یک چیز را ثابت می‌کند که دموکراسی‌های بزرگ غربی اهل صلح نیستند.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از نخست‌وزیر اسلواکی گزارش کرد: «این اقدام کشورهای غربی نشان می‌دهد که آنها برای تشدید تنش با روسیه اشتیاق دارند. من به عنوان نخست‌وزیر اسلواکی، پای کشورم را به چنین قمارهای نظامی نخواهم کشاند.»

کنگره ایالات متحده آمریکا در ماه آوریل ۲۰۲۴ با بسته ۶۱ میلیارد دلاری کمک به اوکراین موافقت کرد و ارسال تسلیحات به این کشور جنگ‌زده اروپایی اکنون در جریان است. روز جمعه نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بسته کمکی ۲۲۵ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد که با هدف احیای شبکه برق آسیب دیده این کشور در نظر گرفته شده است. هم‌چنین این بسته کمکی برای سیستم دفاع هوایی اوکراین نیز اختصاص می‌یابد.

رئیس‌جمهور آمریکا این کمک جدید را در جریان دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه به مناسبت هشتادمین سالگرد جنگ نرماندی اعلام کرد.

اگرچه دیدار بین دو طرف تمامی توقعات زلنسکی را از آمریکا برآورده نکرده اما تغییر رویکرد بایدن در استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه اهدافی در داخل خاک روسیه که مورد حمایت دیگر کشورهای عضو ناتو نیز قرار گرفته، احتمال واکنش متقابل از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را در پی خواهد داشت.

نظر شما