شناسهٔ خبر: 67164060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار جدی پوتین به بایدن

فارس

کارشناسان می‌گویند حضور ناوگان کشتی‌های جنگی پوتین در کوبا هشدار مستقیمی به دولت بایدن از جانب رئیس‌جمهور روسیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ناوگانی از کشتی‌های جنگی روسیه روز چهارشنبه در حالی که برای برگزاری رزمایش نظامی در کارائیب آماده می‌شدند، وارد آب‌های کوبا شدند.

به گزارش فاکس نیوز، ربکا کوفلر، تحلیلگر ارشد اطلاعات راهبردی در این رابطه عنوان کرده است، استقرار این کشتی‌های جنگی، احتمالا در راستای هشدار به رئیس‌جمهور بایدن است. پس از آن که وی در حمایت از اوکراین تایید کرد، نیروهای این کشور می‌توانند به برخی از اهداف در داخل روسیه با استفاده از تسلیحات آمریکایی حمله کند.

به گفته وی در صورت حمله اوکراین به اهداف مهم در داخل خاک روسیه با استفاده از تسلیحات آمریکایی، ارتش روسیه نیز کوبا را قادر می‌سازد تا به اهدافی در داخل آمریکا حمله کرده و منافع این کشور را در خطر بیاندازد.

ادعای وی در حالی مطرح شد که سه کشتی جنگی از روسیه، روز چهارشنبه وارد خلیج هاوانا در کوبا شدند. ورود این کشتی‌ها پس از آن صورت گرفت که پوتین در اظهاراتی عنوان کرده بود، این امکان وجود دارد تا از طریق کشورهای نیابتی همچون کوبا و ونزوئلا به ایالات متحده حمله کند.

به گفته پوتین این همان کاری است که اکنون آمریکا در اوکراین انجام می‌دهد. در این رابطه کارشناس دیگری در اندیشکده ویلسون در واشنگتن، نزدیکی کشتی‌های جنگی روسیه به آمریکا را موضوعی ناخوشایند عنوان کرده است که می‌تواند برای آمریکا تهدید آمیز باشد.

پوتین هفته گذشته هشدار جدی در مورد تامین تسلیحات برای همسایگان نزدیک آمریکا مطرح کرد و به این موضوع اشاره کرد، در صورتی که آمریکا این حق را برای خود قائل است تا چنین تسلیحاتی را برای حمله به خاک ما به اوکراین دهد، چرا ما چنین حقی نداشته باشیم و سلاح‌های مشابه را به دیگر مناطق جهان عرضه نکنیم.

موضع سخت‌گیرانه پوتین علیه بایدن در حالی اتخاذ می شود که رئیس‌جمهور آمریکا در پایان ماه می، استفاده اوکراین از موشک‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن اهدافی در داخل خاک روسیه را تایید کرد و به تازگی نیز کمک‌های تسلیحاتی جدیدی را برای ارسال به این کشور آماده کرد.

نظر شما