شناسهٔ خبر: 67075273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

محورهای رایزنی رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه

مهر

رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در دیدار امروز به بیان مواضع خود در خصوص تحولات اراضی اشغالی و ادامه اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه ایران پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز شنبه در نرماندی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور فرانسه در این دیدار گفت: در راستای تسریع در کاهش تنش میان (رژیم) اسرائیل و حزب الله (لبنان) باید با آمریکا همکاری کنیم.

امانوئل ماکرون در بخش دیگری از سخنان خود بدون اشاره به فعالیت های تهران درراستای منشور ملل متحد پیرامون ارائه کمک به کشورهایی که هدف حملات گروهک های تروریستی از قبیل داعش قرار گرفتند، با اتخاذ مواضعی مضحک ادعا کرد: مصمم هستیم همراه با آمریکا به ایران فشار بیاوریم تا فعالیت های تنش زای خود در منطقه را متوقف کند!

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم در این دیدار گفت: از بازگشت ۴ اسرائیلی (شهرک نشین صهیونیست) به آغوش خانواده هایشان استقبال می کنم. به فعالیت برای بازگشت همه گروگان ها (اسیران) و برقراری آتش بس در غزه ادامه خواهیم داد.

ماکرون و بایدن پیش از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی امروز، در مراسم استقبال در «طاق پیروزی» و همچنین رژه‌ای در خیابان شانزه‌لیزه حضور پیدا کردند. بایدن چهارشنبه هفته گذشته وارد این کشور شد.

گفته می‌شد محور مذاکرات طرفین در کاخ ریاست جمهور فرانسه (الیزه) تداوم حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه بود.

روسای جمهور دو کشور خود را برای اجلاس هفته آینده «جی۷» در شهر «باری» در ایتالیا آماده می‌کنند و سپس باید در جولای در واشنگتن در اجلاس ناتو شرکت کنند.

همچنین به گفته جیک سالیوان، نشاور امنیت ملی کاخ سفید، جنگ غزه، همکاری در منطقه هند-آرام و مسائل سیاسی از تغییرات اقلیمی تا هوش مصنوعی و زنجیره تولید دیگر موضوعات گفتگوهای طرفین است.

نظر شما