شناسهٔ خبر: 67369758 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سازمان ملل: به تل آویو درباره توقف امدادرسانی در غزه به دلیل نبود امنیت هشدار دادیم

مقامات آگاه از اطلاع رسانی سازمان ملل به تل آویو درباره توقف امدادرسانی در غزه به دلیل نبود امنیت در این باریکه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه کار را برای تیم‌های امدادی و سازمان‌های بشردوستانه به منظور توزیع کمک‌ها در میان نیازمند دشوار ساخته است. همانطور که هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان در غزه وجود ندارد، این موضوع درباره امدادگران نیز صدق می‌کند. 

به گزارش الجزیره، ۲ مقام آگاه اعلام کردند سازمان ملل به رژیم صهیونیستی اعلام کرده است عملیات کمک رسانی میان فلسطینیان در نوار غزه را تا ایجاد امنیت برای نیرو‌های امدادگر به حال تعلیق در می‌آورد. 

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا می‌گوید اسراییل به طور دائم به اماکن سازمان ملل حمله می‌کند. از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، ارتش این رژیم ۴۴۵ حمله به اماکن سازمان ملل انجام داده که طی آن ۱۸۸ ساختمان این نهاد که محل اسکان آوارگان فلسطینی و یا توزیع کمک‌ها در میان غیرنظامیان است، آسیب دیده است. 

تنها از زمان آغاز جنگ ۱۹۳ نفر از کارکنان سازمان ملل در غزه طی توحش رژیم صهیونیستی کشته شده اند. 

در نامه ارسال از سوی سازمان ملل به مقامات صهیونیست آمده است: در کنار سایر اقدامات، اسراییل باید امکان ارتباط مستقیم میان نیرو‌های سازمان ملل با نظامیان این رژیم در غزه را برای جلوگیری از بمباران و هدف قرار گرفته امدادگران محیا کند. 

مقامات آگاه که نخواستند نامشان فاش شود از ادامه گفتگو‌ها میان طرفین برای تحقق این امر سخن گفتند. هنوز تصمیم نهایی بر تعلیق امدادرسانی در تمامی غزه اتخاذ نشده است و رایزنی با طرف‌های صهیونیست در این باره ادامه دارد. 

اکنون برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل امدادرسانی از طریق اسکله دریایی موقت ساخت آمریکا در سواحل غزه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی پس از حملات بی محابای رژیم صهیونیستی متوقف کرده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما