شناسهٔ خبر: 67290898 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش اسلام هراسی در غرب

رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند گفت: بسیاری در غرب نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند که توده گرایی و عوام فریبی که در اروپا رواج یافته به شکل نفرت از اسلام و مسلمانان آشکار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما حمزه یوسف، رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند می‌گوید شاهد سیاست‌های اسلام هراسانه مسموم در غرب بوده است.

<div id="video-display-embed-code_11236245"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264734/11236245?width=600&height=350"></script></div>

به عقیده این سیاستمدار مسلمان، بسیاری در غرب نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند که توده گرایی و عوام فریبی که در اروپا رواج یافته به شکل نفرت از اسلام و مسلمانان آشکار شده است. واقعیتی که در گزارش سازمان‌های رصد کننده اسلام هراسی به ویژه علیه زنان مسلمان در غرب از جمله انگلیس کاملا نمایان شده است.

ایمان عطا (Iman Atta)، مدیر موسسه تل ماما (نهاد رصد اسلام هراسی در جامعه انگلیس و به ویژه رسانه‌ها و سیاستمداران) می‌گوید: " نفرت از اسلام و مسلمانان در بریتانیا آشکارا جریان دارد، اما بیش‌تر متوجه زنان مسلمان است که به علت داشتن حجاب هدف گفتار و رفتار‌های افراد ضد اسلام و مسلمانان قرار می‌گیرند.

سال جاری میلادی را می‌توان سال انتخابات نامید چرا که، تقریبا نیمی از جمعیت جهان، در انتخابات شرکت می‌کنند، شماری از کشورها، به ویژه در سطح اروپا، نامزد‌ها و احزابی رای آورده اند که به اهانت ضد مسلمانان مشغولند. نظرسنجی‌ها درباره انتخابات پیش روی انگلیس نیز از افزایش طرفداران جریان راست افر اطی با رویکرد‌های ضد مسلمانان و مهاجران در این کشور حکایت دارد.

رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند با اشاره به انتخابات پیش روی انگلیس برای تعیین نمایندگان مجلس عوام و دولت بعدی این کشور می‌گوید: احتمالا حزب کارگر در این انتخابات برنده خواهد شد، اما حزب رفورم (Reform) با رهبری نایجل فاراژ (Nigel Farage)، مطابق نظرسنجی ها، حتی از حزب حاکم محافظه کار نیز پیشی گرفته است. نایجل فاراژ همان فردی است که مسلمانان را "ستون پنجم دشمن در این کشور می‌داند. 

نهاد‌های مدنی حامی حقوق مسلمانان در انگلیس می‌گویند به اذعان دولتمردان، پلیس و حتی مروجان اسلام هراسی، ضدیت با اسلام و مسلمانان در انگلیس به طور چشمگیری بدتر شده است.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در این باره می‌گوید: اکنون صحبت از این نیست که وضع بدتر نشود بلکه درباره این است که چرا بدتر می‌شود؟ 

وی افزود: تمام پژوهش‌های ما در انگلستان و هم در آلمان، فرانسه و آمریکا، نشان می‌دهد اینگونه اقدامات از جانب شماری از سیاستمداران با پشتوانه رسانه‌ها برنامه ریزی شده است.

شماری از تحلیل گران در انگلیس معتقدند ناتوانی برخی دولت‌های غربی در حل بحران‌های سیاسی، اقتصادی واجتماعی کشورشان موجب شده آنها به جای نکوهش ناتوانی خود، به سرزنش مسلمانان بپردازند و آنان را عامل همه مشکلات کشورشان معرفی کنند، ظاهرا مسلمانان، راحت‌ترین هدف در کشور‌های غربی شده اند.

نظر شما