شناسهٔ خبر: 62305076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام وفاداری به سید و سالار شهیدان در لندن

دلدادگان حسینی از ملیت‌های گوناگون در فضایی آکنده از عطر صمیمیت و معنویت گردهم امدند تا بار دیگر با آرمان‌های والای حضرت سیدالشهداء (ع) و اصحاب باوفایش تجدید پیمان کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ ­سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ در مراسم اربعین حسینی در لندن حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی با استناد به احادیث و روایات امامان معصوم (ع) به تشریح جایگاه والای اربعین حسینی و حفظ شعایر الهی پرداخت.

در مراسم اربعین حسینی در لندن با ویژه برنامه‌ای ضمن اجرای سرود سلام برمولا به زبان‌های عربی و انگلیسی، با حضور نوجوانان و خانواده‌های مسلمان از قرآن کریم، آسمانی‌ترین کتاب، دفاع و اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه ادیان الهی توصیف شد.

دو شهروند خانم و مسلمان سوئیسی که در راهپیمایی اربعین حسینی در لندن حضور یافتند می‌گویند: در سوئیس راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود و به همین علت با یک گروه چهار نفری از سوئیس برای شرکت در راهپیمایی اربعین به لندن آمده اند.

شهروند دیگر سوئیسی می‌گوید: سه سال موفق شدم اربعین به کربلا بروم، اما امسال توفیق نداشتم و به همین علت برای شرکت در راهپیمایی اربعین به لندن آمدم.

یک شهروند عراقی مقیم انگلیس هم در این باره می‌گوید: شکر خدا برگزاری مجلس امام حسین (ع) و راهپیمایی اربعین این روز‌ها در بسیاری از نقاط جهان از جمله اینجا در لندن گسترش پیدا کرده که مایه وحدت و مباهات نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادگان جهان از ادیان و ملیت‌های مختلف است.

آئین اربعین حسینی، گسترده‌ترین راهپیمایی مذهبی جهان برغم سکوت و سانسور رسانه‌های غربی درباره آن و گسترش اسلام هراسی درغرب، هر سال پرشمارتر و با شکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود.

یک شهروند انگلیسی مسلمان در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم کشور‌های غربی و رسانه‌های وابسته به این علت اجتماع بزرگ اربعین را در کربلا و در اینجا لندن نادیده می‌گیرند تا بلکه از انتشار پیام امام حسین (ع) که مبارزه با ظلم و بی عدالتی و تحقق صلح و آزادگی است جلوگیری کنند.

راهپیمایی اربعین حسینی، جلوه یاداوری پیروزی ماندگار حق بر باطل است که از کربلای معلی تا غرب اروپا امتداد یافته است.

<div id="video-display-embed-code_10114420"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3971803/10114420?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما