شناسهٔ خبر: 67065412 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال|هشتمین شکست ایران در هشتمین بازی!

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ مقابل ترکیه تن به شکست داد تا شوک اخراج پائز هم اثرگذار نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی والیبال ایران در هشتمین دیدار خود از مرحله گروهی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۶:۳۰ امروز شنبه به مصاف ترکیه، تیم تازه وارد به لیگ ملت‌ها رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا هشتمین باخت متوالی خود را تجربه کند. بدین ترتیب شوک اخراج پائز سرمربی برزیلی - فرانسوی ایران هم جواب نداد و تیم کشورمان با این باخت قعرنشین مطلق این مسابقات تا پایان هفته دوم مسابقات لقب گرفت.

پیمان اکبری پس از اخراج پائز، هدایت تیم ملی والیبال را در اختیار داشت و تیم ایران با ترکیب میلاد عبادی پور، میثم صالحی، امین ‏اسماعیل‌نژاد، علیرضا‬ مصلح آبادی، محمد ولی زاده، محمدطاهر وادی و آرمان صالحی در زمین حضور پیدا کرد.

در ست نخست، تیم ترکیه از همان ابتدا شروع طوفانی داشت و سه امتیاز متوالی کسب کرد و پیمان اکبری سرمربی تیم ایران اولین وقت استراحت را گرفت. پس از تایم اوت، اولین امتیاز برای ایران به دست آمد اما همچنان روند امتیازگیری بازیکنان ترکیه ادامه پیدا کرد و بازی ۱۰ بر ۵ ادامه پیدا کرد. بازیکنان ایران که شروع خوبی نداشتند در اواسط بازی روند خوبی در پیش گرفتند و توانستند اختلاف امتیاز را با ترکیه به عدد یک برسانند و بازی ۱۴ بر ۱۳ شد که البته سرمربی ترکیه هم بلافاصله تقاضای وقت استراحت داد. در ادامه عملکرد خوب وادی و هماهنگی بازیکنان امتیاز ۲۰ برای ایران ثبت شد و تیم ایران از همتای ترک خود پیش افتاد. در ادامه روند کسب امتیاز بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد و بازیکنان ترکیه هم با دو خطای سرویس به سود ایران کار کردند و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ ست نخست به سود ایران به پایان رسید.

در دست دوم، اولین امتیاز برای ترکیه به دست آمد و این تیم همچون ست اول شروع فوق العاده ای داشت و چندین امتیاز کسب کرد اما در ادامه بازیکنان ایران خیلی زود اختلاف امتیاز را کم کردند و نتیجه تساوی ۵ -۵ شد. در ادامه بازی هر دو تیم پایاپای بود و هر دو تیم به نتیجه تساوی ۱۱ بر ۱۱ رسیدند. تیم ایران در ادامه چندین امتیاز پیش افتاد و با امتیاز ۱۹ بر ۱۷ از تیم ترکیه جلو افتاد اما با بی‌دقتی فرصت ها از دست رفت تا بازی با نتیجه ۲۳ -۲۳ دنبال شد. بازیکنان ترکیه به امتیاز ۲۴ رسیدند و پیمان اکبری سرمربی تیم ایران  وقت استراحت گرفت، اما در ادامه بازیکنان ترکیه با بی‌دقتی شریفی به امتیاز ۲۵ رسیدند و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ترکیه به پایان رسید.

در ست سوم بازی تا امتیاز ۱۰ پایاپای پیش رفت و دو تیم برتری محسوسی نسبت به هم نداشتند. در ادامه تیم ترکیه در امتیاز ۱۸ بر ۱۵ هم پیش افتادند اما مرتضی شریفی با یک دفاع خوب بازی را ۱۹ -۱۹  کرد تا همه چیز مساوی شود. اما ترکیه‌ای‌ها در اواخر بازی اشتباهات کمتری نسبت به ایران داشتند و با سرویس های خوب از ایران پیش افتادند. اگرچه بازیکنان تیم ملی در دقایق پایانی بازی خوبی ارائه دادند اما برگشت تیم ملی به بازی تأثیر زیادی  نداشت و در نهایت ترکیه باز هم برنده این ست بود و بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پایان رسید.

در ست چهارم بازهم تیم ایران در سرویس مشکل داشت و در مواقعی چند امتیاز عقب افتاد ولی توانست امتیازات عقب افتاده را جبران کند و بازی پایاپای تا امتیاز ۲۴ پیش رفت. در نهایت با بی‌دقتی میلاد عبادی پور در امتیازات پایانی، ست چهارم با نتیجه ۲۷-۲۵ به سود ترکیه به پایان رسید تا در نهایت تیم ترکیه با نتیجه ۳ بر یک از سد تیم ایران بگذرد.

برنامه بازی‌های ایران در هفته سوم و پایانی مرحله گروهی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ در کشور فیلیپین به شرح زیر است:

چهارشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۳
ایران – آمریکا؛ ساعت ۱۴:۳۰

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۳
ایران – هلند؛ ساعت ۱۰:۳۰

جمعه اول تیر سال ۱۴۰۳
ایران – فرانسه؛ ساعت ۶:۳۰

یکشنبه ۳ تیر سال ۱۴۰۳
ایران – آلمان؛ ساعت ۶:۳۰

نظر شما