شناسهٔ خبر: 67063383 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

تداوم نتایج تلخ ایران در جام ملت‌ها/ تیم ملی والیبال ایران به ترکیه هم باخت

تیم ملی والیبال ایران نتوانست روند نتایج ناامیدکننده‌اش را تغییر دهد و به تیم ملی والیبال ترکیه هم باخت!

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، تیم ملی والیبال ایران هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را با شکست مقابل ترکیه به پایان رساند.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴، از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح شنبه «۱۹ خرداد ۱۴۰۳»، به مصاف ترکیه رفت و «سه بر یک» ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۷ بر ۲۵ شکست خورد تا هفته دوم را با چهار شکست پیاپی مقابل ژاپن، برزیل، بلغارستان و ترکیه به پایان برساند. قبل از این بازی، پائز از سرمربی‌گری ایران برکنار شد.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران

محمدطاهر وادی، میلاد عبادی‌پور، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی فراهانی، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، محمد ولی‌زاده و آرمان صالحی.

سرمربی: پیمان اکبری

ترکیب تیم ترکیه: مورات ینی‌پازار، کان گوربوز، افه ماندیراجی، میرزا لاگومژیا،  بدیرهان بولبول، فایک گونش و ولکان دونه

سرمربی: سدریک انارد

ست اول: ۲۵ بر ۲۲ ایران

ترکیه از ابتدای این ست اختلاف امتیاز ایجاد کرد و با استفاده از ضعف دریافت و دفاع ایران ۱۲ بر ۷ پیش افتاد. ایران بازی را در امتیاز ۱۶ به تساوی کشاند. ماندیراجی سرویس خود را بیرون زد و ایران یک امتیاز گرفت، در ادامه هم اسماعیل نژاد یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت. وادی هم با دفاع خود باعث شد تا ایران ۲۰ بر ۱۷ جلو بیفتد. یاسین آیدی بازیکن ترکیه سرویس خود را بیرون زد تا ایران امتیاز ۲۴ را کسب کند و در نهایت عبادی‌پور پس از یک رالی آبشار خود را در زمین ترکیه جای داد تا ایران ۲۵ بر ۲۲ برنده این ست باشد.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ ترکیه

ترکیه از ابتدای این ست پیش افتاد و با ایجاد اختلاف امتیاز برتری دوامتیازی خود را حفظ کرد. آبشار قدرتمند صالحی با دریافتی از سمت ترکیه همراه نبود و در ادامه حرکت سرعتی ولی‌زاده امتیاز برابر ۱۱ را برای ایران کسب کرد. ایران ۱۵ بر ۱۳ جلو افتاد تا  انارد وقت استراحت درخواست کند. دونه با دفاع صالحی بازی را در امتیاز ۱۹ به تساوی کشاند. دو تیم پایاپای پیش رفتند تا اینکه عبادی‌پور سرویس خود را به تور زد و ترکیه امتیاز ۲۴ را گرفت. آبشار مرتضی شریفی بیرون رفت تا ترکیه ست را ۲۵ بر ۲۳ برنده شود.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۳ ترکیه

بازی در این ست پایاپای بود و دو تیم امتیاز به امتیاز پیش می‌رفتند تا اینکه ترکیه ۱۲ بر ۱۰ جلو افتاد.  در حالی که ایران ۱۷ بر ۱۴ عقب بود اکبری دست به تعویض زد و بربست را به جای اسماعیل‌نژاد به زمین فرستاد. مصلح‌آبادی امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ۱۸ بر ۱۷ ایران اختلاف امتیاز با حریف را به یک برساند. شریفی با دفاع گوربوز بازی را در امتیاز ۱۹ به تساوی کشاند. اکبری در این بازی از حضرت‌پور به عنوان بازیکن آزاد استفاده کرد و همزمان که لیبرو در زمین بود او را هم به زمین می‌فرستاد تا در دریافت به تیم کمک کند. ترکیه در این ست هم ۲۵ بر ۲۳ برنده شد.

ست چهارم: ۲۷ بر ۲۵ ترکیه 

ایران در شروع این ست، چهار امتیاز پیاپی گرفت اما ترکیه بازی را در امتیاز پنج به تساوی کشاند و در ادامه ۹ بر ۶ جلو افتاد. شریفی با عبور از دفاع ترکیه بازی را در امتیاز ۱۴ به تساوی کشاند. در ادامه بازی پایاپای پیش رفت. اسماعیل‌نژاد سرویس خود را به تور زد تا ترکیه امتیاز ۲۶ را کسب کند و در ادامه هم عبادی‌پور دفاع شد تا ترکیه ۲۷ بر ۲۵ برنده شود. 

منبع: ايسنا

نظر شما