شناسهٔ خبر: 67289897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛

صعود مقتدرانه اسپانیا از گروه مرگ؛ دوناروما مانع شکست تحقیرآمیز شد

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال اسپانیا در چارچوب دور دوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) با برتری یک بر صفر مقابل ایتالیا، صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی اسپانیا و ایتالیا در چارچوب دور دوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) از ساعت ۲۲:۳۰ پنج‌شنبه شب در ورزشگاه آئوف‌آرنا شالکه با قضاوت اسلاوکو وینچیچ برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر اسپانیا به پایان رسید.

در گروه B این رقابت‌ها تیم‌های ملی اسپانیا، ایتالیا، کرواسی و آلبانی حضور دارند که دو تیم اسپانیا و ایتالیا با برتری جام را آغاز کردند و به دنبال کسب جواز صعود به مرحله حذفی در این دیدار بودند.

دوناروما در این دیدار بارها با واکنش‌های خوبی که داشت مانع از باز شدن دروازه ایتالیا شد ولی سرانجام اسپانیا مزد بازی بهتر خود را در دقیقه ۵۵ گرفت. ارسال ویلیامز با اثرگذاری موراتا همراه شد تا دوناروما توپ را دفع کند اما توپ پس از برخورد به پای ریکاردو کالافیوری که تعادل نداشت وارد دروازه ایتالیا شد.

صعود مقتدرانه اسپانیا از گروه مرگ؛ دوناروما مانع شکست تحقیرآمیز شد

با این نتیجه تیم ملی اسپانیا با ۶ امتیاز در صدر گروه B قرار گرفت و بعد از آلمان میزبان به عنوان دومین تیم موفق به صعود به مرحله حذفی شد. ایتالیا نیز بالاتر از آلبانی و کرواسی با ۳ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایتالیا:

دوناروما، دی‌لورنزو، باستونی، کالافیوری، دی‌مارکو، ‏بارلا، جورجینیو، فراتزی، پیگرینی، کیه‌زا، اسکاماکا.

ترکیب ابتدایی تیم ملی اسپانیا:

اونای سیمون، کوکوریا، لاپورت، لونورماند، ‏کارواخال، پدری، رودری، روئیز، یامال، نیکو ویلیامز، موراتا.

نظر شما