شناسهٔ خبر: 67061277 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

واکنش‌ها به قرار گرفتن رژیم اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به قرار گرفتن رژیم کودک‌کش اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل متحد اعلام کرد که این امر اقدامی صحیح برای بازخواست از این رژیم است؛ یک عضو حماس نیز خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی، طرد شده و تحت تعقیب و پیگرد دادگاه‌های بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری وفا فلسطین، تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل را اقدام درستی برای تنبیه این رژیم دانست و تأکید کرد: تمام دنیا در حال به رسمیت شناختن کشور فلسطین است و این اقدامات پی در پی و قطعنامه‌های بین‌المللی بیانگر انزوای رژیم صهیونیستی و آمریکا در عرصه بین‌الملل است.

‌ این تشکیلات بیان کرد که قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل به خاطر قتل و کشتار کودکان فلسطینی اقدامی صحیح در راستای بازخواست و مجازات این رژیم و توقف جنایات آن است.

همچنین عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس جمعه شب طی کنفرانس مطبوعاتی در واکنش به درج نام رژیم اسرائیل در لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کش تأکید کرد که قرار گرفتن نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه سازمان ملل به خاطر کشتار کودکان، نتانیاهو؛ ارتش و ارکان حکومت این رژیم را خشمگین و دیوانه کرده است.

الرشق خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی، طرد شده و تحت تعقیب و پیگرد دادگاه‌های بین‌المللی است.
وی افزود: بمباران مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه یک جنایت و نسل‌کشی و پاکسازی نژادی است که عمداً انجام گرفت و ادعای دشمن مبنی بر حضور مبارزان مقاومت در میان آوارگان دروغی آشکار و احمقانه است.

الرشیق گفت که بمباران غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان و کودکان به هیچ وجه قابل توجیه نیست و ارتش رژیم اشغالگر فاقد اخلاق و متشکل از گروهی از جنایتکاران تشنه خون و انتقام است.

رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه رژیم‌های کودک‌کش

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز جمعه به وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در آمریکا اطلاع داد که این سازمان در نهایت تصمیم گرفته است تل‌آویو را در فهرست سیاه خود قرار دهد.


خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در آمریکا اطلاع داد که این سازمان در نهایت تصمیم گرفته است تل‌آویو را در فهرست سیاه کشورها[دولت‌ها] و سازمان‌هایی نظیر داعش، القاعده و بوکوحرام قرار دهد که در مناطق درگیری به کودکان آسیب وارد می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما