شناسهٔ خبر: 67065089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استقبال تشکیلات خودگردان از درج نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه سازمان ملل

مریم مینایی

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از درج نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان استقبال کرد. این تصمیم اما تل‌آویو را برآشفت و نخست‌وزیر این رژیم، سازمان ملل را مورد هجمه قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن استقبال از تصمیم سازمان ملل متحد برای قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کُش، از شورای امنیت خواست تصمیمی فوری برای توقف جنگ در نوار غزه اتخاذ کند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد اکنون شورای امنیت موظف است تصمیمی اتخاذ کند تا تجاوزات پیاپی علیه ملت فلسطین و جنایات نسل‌کشی علیه ساکنان غزه، کرانه باختری و شهر قدس اشغالی را فورا متوقف کند.

وی در ادامه افزود: زمان توقف تجاوزات و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی فرا رسیده است که آخرین آن تصمیم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای قرار دادن نام اسرائیل در فهرست ناقضان حقوق کودکان و تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد لزوم توقف تجاوزات اسرائیلی است.

ابو ردینه همچنین تصریح کرد کابینه رژیم صهیونیستی به ‌دلیل تداوم کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری باید مدت‌ها پیش در این لیست قرار می‌گرفت.

وی همچنین گفت: اکنون تمام جهان کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و همچنان به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی کشورهای زیادی در حال انجام است و انزوای اسرائیل در سطح بین‌المللی همواره ادامه دارد و همچنان دولت آمریکا که متوسل به وتو است و با پول و سلاح از اشغالگران حمایت می‌کند نیز در انزوا به سر می‌برد.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: این گام در مسیر درستی است که با اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط با مسأله فلسطین، اسرائیل را در قبال ارتکاب جنایات خود پاسخگو و به آنها پایان می‌دهد.

واکنش تل‌آویو

در مقابل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام سازمان ملل متحد در توصیف تل‌آویو به‌عنوان رژیم کودک‌کش، مدعی شد: امروز سازمان ملل با پیوستن به لیست حامیان «حماسِ آدم‌کُش»، خود را در لیست سیاه تاریخ قرار داده است!

وی در ادامه با نادیده گرفتن جنایات نظامیان صهیونیست و کشتار بیش از 36 هزار فلسطینی از هفتم اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی را «بااخلاق‌ترین ارتش جهان» نامید و گفت: «هیچکدام از قطعنامه مضحک سازمان ملل این واقعیت را تغییر نخواهد داد.»

در همین راستا، گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد تصمیم آنتونیو گوترش برای قرار گرفتن ارتش این رژیم در لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کش را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد: «کسی که وارد لیست سیاه شده است دبیرکلی است که به تروریسم ترغیب کرده و ​​تصمیم‌های او با انگیزه نفرت از اسرائیل گرفته شده است.»

وی همچنین گفت «شرم بر او باد!» و افزود که تصمیمات دبیرکل سازمان ملل تنها به عوامل فعال امید به ابقا می‌دهد و آنها را تشویق می‌کند که جنگ را طولانی‌تر کنند.

واکنش ریاض منصور

در همین رابطه، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد: قرار دادن نام اسرائیل در فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط سازمان ملل متحد، نه هزاران کودک فلسطینی را که طی چندین دهه توسط اسرائیل شهید شدند، به ما بازمی‌گرداند و نه زندگی عادی را برای کسانی که دچار معلولیت و قطع عضو شده‌اند را بازمی‌گرداند، اما این تصمیم گامی درست برای پایان دادن به معیارهای دوگانه و فرار اسرائیل از مجازات است که کودکان ما از عواقب آنها رنج می‌برند.

وی همچنین افزود: اسرائیل چندین دهه است که از مجازات و پاسخگویی در مورد جنایات خود علیه کودکان فلسطینی طفره رفته است که باعث شده به هدف قرار دادن کودکان و آسیب رساندن به کودکان ادامه دهد که نقض آشکار تمامی معیارهای انسانی، اخلاقی و قانونی است.

ریاض منصور عنوان کرد: ارزش جان کودکان ما کمتر از جان کودکان جهان نیست و جامعه جهانی دیگر نمی‌تواند برای اسرائیل استثنا قائل شود، زیرا جنایات آن علیه مردم ما وحشیانه‌تر شده است به گونه‌ای که باعث شرمساری تمام بشریت شده است. ما به تلاش‌های حقوقی و سیاسی خود تا تحقق عدالت و توقف جنایات اشغالگران علیه نسل‌های فلسطینی یکی پس از دیگری ادامه خواهیم داد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، روز جمعه گزارش کرد: دبیرکل سازمان ملل به هیأت تل‌آویو در این سازمان اطلاع داده که این رژیم را در لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کش سازمان ملل متحد قرار داده است.

این شبکه در ادامه گزارش کرد، این لیست شامل دولت‌هایی است که کودکان را در مناطق جنگی به قتل می‌رسانند.

ارتش رژیم صهیونیستی از هشت ماه پیش حملات ویرانگر خود را علیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد که تاکنون بر اثر آن بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند که طبق اعلام رسانه دولتی در نوار غزه، ۱۵ هزار و ۵۱۷ شهید، کودک هستند.

انتهای پیام

نظر شما