شناسهٔ خبر: 67060710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیلات خودگردان: قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه، اقدام درستی برای تنبیه این رژیم است

تهران-ایرنا- تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل متحد اعلام کرد که این یک اقدام صحیح برای بازخواست از این رژیم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد: همه دنیا در حال به رسمیت شناختن کشور فلسطین است و این اقدامات پی در پی و قطعنامه‌های بین‌المللی بیانگر انزوای رژیم صهیونیستی و آمریکا در عرصه بین‌الملل است.

‌ این تشکیلات بیان کرد که قرار گرفتن "اسرائیل" در لیست سیاه سازمان ملل به خاطر قتل و کشتار کودکان فلسطینی اقدامی صحیح در راستای بازخواست و مجازات این رژیم و توقف جنایات آن است.

به گزارش ایرنا، حملات وحشیانه و خلاف موازین انسانی و قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی به غزه موجب اعتراضات گسترده افکار عمومی، نهادهای مدنی و سازمان های بین المللی شده است و سازمان ملل متحد نیز واکنش های شدیدی داشته که بطوری که برخی سازمان ها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل و دبیر کل آن خواستار برخورد با اسرائیل شده اند.

در همین پیوند برخی رسانه ها اعلام کردند که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است اسرائیل را به فهرست سیاه جهانی متخلفان علیه کودکان اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، مدرسه «السردی» که آوارگان را در اردوگاه ۲ در «النصیرات» در مرکز نوار غزه در خود جای داده بود، هدف حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل قرار گرفت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که دست کم ۴۰ کشته برجای گذاشت را محکوم کرد و گفت: این فقط نمونه وحشتناک دیگری از بهایی است که غیرنظامیان در این جنگ می پردازند، که مردان، زنان و کودکان فلسطینی را که فقط در تلاش برای زنده ماندن هستند قربانی می کند. دبیرکل این حمله را محکوم می کند. باید در قبال هر آنچه در غزه رخ داده است، پاسخگوی باشد.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پیش از این اعلام کرد: هنگام حمله اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه، ۶ هزار نفر در این مدرسه پناه گرفته بودند.

این آژانس روز پنجشنبه به وقت محلی، پس از کشته شدن ده ها نفر در حمله هوایی اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه، در توصیف این حمله اعلام کرد "یک روز وحشتناک دیگر" در غزه بود.

نظر شما