شناسهٔ خبر: 67058372 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان ملل اسرائیل را در فهرست سیاه متخلفان علیه کودکان قرار می‌دهد

نیویورک – ایرنا- سفیر اسرائیل در سازمان ملل تایید کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است اسرائیل را به فهرست سیاه جهانی متخلفان علیه کودکان اضافه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر سازمان ملل، تاکنون دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد این موضوع را بصورت رسمی تایید نکرده اما اسرائیل تایید کرده که آنها در این به اصطلاح "فهرست شرم آور" قرار گرفته اند.

گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت که از این تصمیم شرم آور کاملا شوکه و منزجر شده است. او ادعا کرد: ارتش اسرائیل «بااخلاق‌ترین ارتش جهان» است!

فهرست جهانی متخلفان حقوق کودکان در گزارشی در مورد کودکان و درگیری های مسلحانه که قرار است در ۱۴ ژوئن به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود، گنجانده شده است.

این گزارش سالانه ای است که توسط دبیرکل ارائه می شود و به کشورها و سازمان های مختلف و نحوه محافظت از کودکان در درگیری های مسلحانه نگاه می کند.

در واقع این گزارش «کودکان در درگیری‌های مسلحانه» نامیده می‌شود و این اولین باری است که اسرائیل در این گزارش قرار می‌گیرد.بر اساس آخرین آمارها ۱۴ هزار کودک فلسطینی در غزه کشته و ۱۲ هزار کودک دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، مدرسه «السردی» که آوارگان را در اردوگاه ۲ در «النصیرات» در مرکز نوار غزه در خود جای داده بود، هدف حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل قرار گرفت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که دست کم ۴۰ کشته برجای گذاشت را محکوم کرد و گفت: «این فقط نمونه وحشتناک دیگری از بهایی است که غیرنظامیان در این جنگ می پردازند، که مردان، زنان و کودکان فلسطینی را که فقط در تلاش برای زنده ماندن هستند قربانی می کند. دبیرکل این حمله را محکوم می کند. باید در قبال هر آنچه در غزه رخ داده است، پاسخگوی باشد.»

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) پیش از این اعلام کرد: هنگام حمله اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه، ۶ هزار نفر در این مدرسه پناه گرفته بودند.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی روز پنجشنبه به وقت محلی، پس از کشته شدن ده ها نفر در حمله هوایی اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه، در توصیف این حمله اعلام کرد "یک روز وحشتناک دیگر" در غزه بود.

این مدرسه که در اردوگاه پناهندگان نصیرات قرار دارد، قبل از اینکه در آغاز جنگ بسته شود، توسط آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اداره می شد. فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا گفت که هنگام حمله هوایی اسرائیل که بدون هشدار قبلی انجام شد، این مدرسه به ۶ هزار آواره پناه داده بود.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) به ۳۶ هزار و ۵۸۶ نفر و شمار زخمی ها به ۸۳ هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

نظر شما