شناسهٔ خبر: 67051017 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واشنگتن از تل‌آویو خواست درباره هدف قرار دادن مدرسه آنروا در غزه «شفاف» باشد

زهرا موسوی

ایالات متحده از رژیم صهیونیستی خواست در مورد حمله‌ای که به مدرسه آنروا در غزه انجام داده، «شفاف» عمل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «دولت اسرائیل اعلام کرد اطلاعات بیشتری درباره این حمله منتشر خواهد کرد، از جمله اسامی افرادی که در آن کشته شدند. ما انتظار داریم آنها در انتشار این اطلاعات کاملاً شفاف باشند.»

ارتش رژیم اشغالگر تایید کرد حمله هوایی‌ «مرگباری» به مدرسه آنروا (آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) در مرکز غزه انجام داده است که به ادعای آن‌ها یک «مجتمع متعلق به حماس» در آن قرار داشته است.

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد: «هواپیماهای جنگی حمله دقیقی را با هدف قرار دادن یک مجتمع حماس در داخل مدرسه آنروا در منطقه النصیرات انجام دادند و تعدادی از نیروهای حماس کشته شده‌اند».

میلر در این باره با حمایت کورکورانه از رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ایالات متحده معتقد است «ارزیابی‌های اسرائیل نشان می‌دهند که حماس گاهی از زیرساخت‌های غیرنظامی به عنوان مخفیگاه استفاده می‌کند» اما منتظر اطلاعات بیشتر در مورد آخرین حمله است.

او گفت: «ما ادعاهایی را دیدیم که ۱۴ کودک در این حمله کشته شدند و قطعاً وقتی می‌بینید - اگر این اطلاعات دقیق باشد - که ۱۴ کودک کشته شده‌اند، پس اینها تروریست نیستند.»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه آنروا در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز نوار غزه را محکوم کرد.

این را استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت و در آن به سوالی مبنی بر محکوم کردن یا محکوم نکردن این حمله توسط گوترش پاسخ داد.

دوجاریک خاطرنشان کرد که حمله اشغالگران به مدرسه یک شاخص وحشتناک جدید از بهایی است که غیرنظامیان در غزه می‌پردازند.

او توضیح داد که مدرسه مورد هدف پناهگاهی بوده که خدمات اولیه را به غیرنظامیان ارائه می‌کرد.

دوجاریک با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد، گفت که حدود ۳۰۰ هزار کودکی که آنروا به آنها خدمات آموزشی ارائه می‌دهد از حق تحصیل محروم هستند زیرا مدارس به پناهگاه غیرنظامیان تبدیل شده‌اند.

دوجاریک درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور مبارزان حماس در مدرسه مورد هدف گفت: آنچه می‌توانم بگویم این است که این حمله جان بسیاری از غیرنظامیان و کودکان را گرفت.

پیش از این، دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی در نتیجه کشتار ارتش رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن یک مدرسه محل اسکان آوارگان در اردوگاه النصیرات در صبح پنجشنبه به بیش از ۴۰ نفر رسیده است.

دفتر دولتی در غزه افزود: در میان شهدا ۱۴ کودک و ۹ زن هستند در حالیکه ۷۴ آواره از جمله ۲۳ کودک و ۱۸ زن نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما