شناسهٔ خبر: 67060663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از آغاز جنگ تاکنون.

۱۵ هزار و ۵۱۷ کودک در غزه به شهادت رسیدند

تهران-ایرنا- دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه جمعه شب اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون ۱۵ هزار و ۵۱۷ کودک فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، دفتر مذکور در بیانیه‌ای همچنین اعلام کرد که ۱۷ هزار کودک در نوار غزه از آغاز جنگ والدین خود یا یکی از آنها را از دست دادند.

در این بیانیه آمده است که ۳ هزار و ۵۰۰ کودک دیگر نیز در غزه به سبب سوء تغذیه و کمبود مواد غذایی به خاطر جنگ در خطر فوت شدن قرار دارند.

این گزارش همزمان با آن منتشر می‌شود که سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی را به خاطر قتل و کشتار کودکان فلسطینی در لیست سیاه خود قرار داد.

به گزارش ایرنا، حملات وحشیانه و خلاف موازین انسانی و قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی به غزه موجب اعتراضات گسترده افکار عمومی، نهادهای مدنی و سازمان های بین المللی شده است و سازمان ملل متحد نیز واکنش های شدیدی داشته که بطوری که برخی سازمان ها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل و دبیر کل آن خواستار برخورد با اسرائیل شده اند.

در همین پیوند برخی رسانه ها اعلام کردند که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است اسرائیل را به فهرست سیاه جهانی متخلفان علیه کودکان اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، مدرسه «السردی» که آوارگان را در اردوگاه ۲ در «النصیرات» در مرکز نوار غزه در خود جای داده بود، هدف حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل قرار گرفت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که دست کم ۴۰ کشته برجای گذاشت را محکوم کرد و گفت: این فقط نمونه وحشتناک دیگری از بهایی است که غیرنظامیان در این جنگ می پردازند، که مردان، زنان و کودکان فلسطینی را که فقط در تلاش برای زنده ماندن هستند قربانی می کند. دبیرکل این حمله را محکوم می کند. باید در قبال هر آنچه در غزه رخ داده است، پاسخگوی باشد.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پیش از این اعلام کرد: هنگام حمله اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه، ۶ هزار نفر در این مدرسه پناه گرفته بودند.

این آژانس روز پنجشنبه به وقت محلی، پس از کشته شدن ده ها نفر در حمله هوایی اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه، در توصیف این حمله اعلام کرد "یک روز وحشتناک دیگر" در غزه بود.

نظر شما