شناسهٔ خبر: 67058311 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل: کشورها از اهرمهای فشار خود برای مبارزه با مصونیت از مجازات استفاده کنند

نیویورک – ایرنا – معاون دبیرکل سازمان ملل در پی حمله اسرائیل به مدرسه ای در غزه از کشورها خواست از اهرم های فشار خود برای مبارزه با مصونیت از مجازات استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مارتین گریفیتس معان دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امداد اضطراری گفت: کشورها باید از "اهرم" برای مبارزه با مصونیت از مجازات استفاده کنند گفت که حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در اردوگاه پناهندگان نصیرات، دوباره نشان می دهد که «هیچ جای امنی برای غیرنظامیان در غزه وجود ندارد».

او تصریح کرد: «قوانین جنگ باید رعایت شود. غیرنظامیان باید محافظت شوند. دولت ها باید از اهرم های خود استفاده کنند: فشار دیپلماتیک و اقتصادی، شرطی کردن صادرات تسلیحات و همکاری در مبارزه با مصونیت از مجازات.»

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، مدرسه «السردی» که آوارگان را در اردوگاه ۲ در «النصیرات» در مرکز نوار غزه در خود جای داده بود، هدف حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل قرار گرفت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که دست کم ۴۰ کشته برجای گذاشت را محکوم کرد و گفت: «این فقط نمونه وحشتناک دیگری از بهایی است که غیرنظامیان در این جنگ می پردازند، که مردان، زنان و کودکان فلسطینی را که فقط در تلاش برای زنده ماندن هستند قربانی می کند. دبیرکل این حمله را محکوم می کند. باید در قبال هر آنچه در غزه رخ داده است، پاسخگوی باشد.»

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) پیش از این اعلام کرد: هنگام حمله اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه،  ۶ هزار نفر در  این مدرسه پناه گرفته بودند.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی روز پنجشنبه به وقت محلی، پس از کشته شدن ده ها نفر در حمله هوایی اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه، در توصیف این حمله اعلام کرد "یک روز وحشتناک دیگر" در غزه بود.

این مدرسه که در اردوگاه پناهندگان نصیرات قرار دارد، قبل از اینکه در آغاز جنگ بسته شود، توسط آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اداره می شد. فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا گفت که هنگام حمله هوایی اسرائیل که بدون هشدار قبلی انجام شد، این مدرسه به ۶ هزار آواره پناه داده بود.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) به ۳۶ هزار و ۵۸۶ نفر و شمار زخمی ها به ۸۳ هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

نظر شما