شناسهٔ خبر: 67077594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برنامه حامیان فلسطین برای محاصره کاخ سفید

فعالان حامی فلسطین از قصد خود برای محاظره کاخ سفید خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، فعالان طرفدار فلسطین قصد دارند کاخ سفید را در جریان اعتراضات آخر هفته محاصره کنند و خواستار پایان دادن به جنگ در غزه و قطع حمایت آمریکا از اسرائیل شوند. امری که موجب تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید و ایجاد یک حصار امنیتی شده است. 

گروه‌ها و فعالانی مثل جنبش زنان «کد پینک» و شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی در همین رابطه اعلام کردند: قرار است امروز شنبه تظاهراتی به مناسبت هشت ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه برگزار شود. جنگی که جان ده‌ها هزار نفر را گرفته و باعث بحران انسانی و قحطی و ویرانی گسترده شده است.

سخنگوی سرویس مخفی ایالات متحده گفت: در آمادگی برای رویدادهایی که در آخر هفته در واشنگتن دی سی برگزار می‌شود و احتمالاً جمعیت زیادی در آن جمع می‌شوند، اقدامات ایمنی عمومی بیشتری در نزدیکی مجموعه کاخ سفید اتخاذ شده است.

بایدن و کاخ سفید قبلاً اعلام کرده بودند که از تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنند، اما از آشوب و خشونت حمایت نمی‌کنند.

تظاهرات دانشجویی در آمریکا شاهد خشونت‌های گاه به گاه بوده است و پلیس در محوطه دانشگاه‌ها برای تخلیه کمپین‌ها، فعالان ضد جنگ که در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس اردو زده بودند را دستگیر کرد.

جرقه تظاهرات در سراسر جهان در حمایت از نوار غزه و محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در دانشگاه کلمبیا نیویورک در 18 آوریل آغاز شد و پس از گسترش اعتراضات به دانشگاه‌های دیگر در ایالات متحده آمریکا، فراتر از مرزهای آمریکا نیز گسترش یافته و به دانشگاه‌های سراسر جهان رسید.

انتهای پیام

نظر شما