شناسهٔ خبر: 67050701 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپایی مراسم دعای کمیل در مکه و مدینه

­سومین مراسم دعای کمیل با حضور زائران سرزمین وحی در مکه مکرمه و مدینه منوره برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سومین مراسم دعای کمیل در هتل‌های محل اسکان کاروان‌های ایرانی در شهر مکه برگزار شد و ده‌ها هزار زائر ایرانی که پنج شنبه شب در جوار بیت الله الحرام بودند، فراز‌های این دعا را در فضایی معنوی زمزمه کردند.

همچنین همزمان با شب شهادت امام جواد (ع)، سومین مراسم دعای کمیل در جوار مرقد مطهر پیامبر اکرم (ص) با حضور پرتعداد زائران حرم نبوی برگزار شد.

دعای کمیل این هفته مکه مکرمه درهتل‌های ویولت، میدان، کدی تاور و بلدالطیب به صورت متمرکز و در دیگر هتل‌های محل اسکان زائران کشورمان به صورت خودجوش برگزار شد و مداحان اهل بیت (علیهم السلام) به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

در مراسم هتل "ویولت" که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان برگزار شد، سرپرست حجاج ایرانی درباره دوران زندگی امام جواد (ع) و مناسبت‌های نیمه نخست ماه ذی الحجه سخن گفت و با استناد به آیات و روایات افزود: انسان باید به مومنان همگرایی و درباره دشمنان اسلام واگرایی داشته باشد.

همچنین مراسم قرائت دعای کمیل در هتل میدان شهر مکه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری و مداحی حمید رمضان‌پور از ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی درباره مراتب شکرگزاری و نشانه‌های حج مقبول سخن گفت.

در مراسم دعای کمیل درهتل کدی تاورشهر مکه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی از خطیبان بعثه درباره فضیلت دعای کمیل و شأن نزول این دعای روح بخش سخنرانی کرد.
در این محافل، مومنان در جوار بیت الله الحرام با نوای مداحان اهل بیت مهدی سلحشور، امیر عارف و حمیدرمضانپور فراز‌های دعای کمیل را زمزمه کردند.

همچنین تعداد دیگر از هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در مکه، پنج شنبه شب شاهد قرائت دعای کمیل بود که به صورت خودجوش از سوی واحد‌های فرهنگی هتل‌ها برگزار شد و زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در فضای ملکوتی مکه همصدا با نجوای دعای کمیل امیرمؤمنان (ع) با پروردگار کعبه به راز و نیاز و مناجات پرداختند و فراز‌های دعای روح بخش کمیل را زمزمه کردند.

برپایی مراسم دعای کمیل در مدینه
سومین دعای کمیل متمرکز مدینه منوره با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد (ع) و با حضور پرشمار زائران حرم نبوی در جوار مرقد مطهر پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد (ع) در سخنانی در هتل «وفادت الزهرا» اظهار داشت: آن حضرت سه انتطار از ما دارند و در فرمایشات خود توصیه می‌کنند که این سه ویژگی در وجود ما نهادینه شود.

وی با بیان اینکه «اقامه فرایض دینی و انجام واجبات»، «اجتناب از گناه و محرمات» و «پرهیز از غفلت ورزیدن در انجام امور دینی» سه ویژگی مورد انتظار امام جواد (ع) از ما است، گفت: سعی کنیم رابطه خود را با ائمه (ع) صمیمی‌تر کنیم چراکه بر اساس روایتی از پیامبر اکرم زیارت مرقد ایشان برابر با زیارت خداست و پیامبر (ص) ما را در حیات و ممات شفاعت خواهد کرد.

همچنین مراسم دیگری در هتل «مدینه منازلی» با حضور حسین هوشیار مداح اهل بیت عصمت و طهارت و حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدی ارفع خطیب بعثه مقام معظم رهبری مطالبی برگزار شد و وی درباره استغفار و توبه در سخنانی گفت: در مدینه منوره و سرزمین وحی این مسئله موضوعیت ویژه‌ای دارد و زائران باید به آن اهتمام بورزند.

برپایی مراسم دعای کمیل در مکه و مدینه برپایی مراسم دعای کمیل در مکه و مدینه برپایی مراسم دعای کمیل در مکه و مدینه برپایی مراسم دعای کمیل در مکه و مدینه برپایی مراسم دعای کمیل در مکه و مدینه برپایی مراسم دعای کمیل در مکه و مدینه برپایی مراسم دعای کمیل در مکه و مدینه

نظر شما