شناسهٔ خبر: 67051679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زائران ایرانی دعای کمیل را در مکه زمزمه کردند

سومین مراسم قرائت دعای روح بخش کمیل شب گذشته در مکه مکرمه با حضور هزاران زائر ایرانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

زائران ایرانی دعای کمیل را در مکه زمزمه کردندبه گزارش ایکنا؛ سومین مراسم دعای کمیل در هتل‌های محل اسکان کاروان‌های ایرانی در شهر مکه برگزار شد و ده‌ها هزار زائر ايرانی كه پنجشنبه شب در جوار بیت‌الله الحرام بودند، فرازهای این دعای روح‌بخش را درفضایی معنوی زمزمه كردند.

دعای کمیل این هفته مکه مکرمه درهتل‌های ویولت، میدان، کدی تاور 2 و البلد الطیب به صورت متمركز و در ديگر هتل‌های محل اسكان زائران كشورمان به صورت خودجوش برگزار شد و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) به مرثیه‌سرايی و نوحه‌خوانی پرداختند.

در مراسم هتل «ویولت» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعبدالفتاح نواب، نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت؛ سیدعباس حسينی، رئيس سازمان حج و زيارت و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد، سرپرست حجاج ایرانی درباره دوران زندگی امام جواد(ع) و مناسبت‌های نیمه نخست ماه ذی‌الحجه سخن گفت و با استناد به آیات و روایات تصریح کرد: انسان باید نسبت به مؤمنین همگرایی و نسبت به دشمنان اسلام واگرایی داشته باشد.

همچنین مراسم قرائت دعای کمیل در هتل میدان شهر مکه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری و مداحی حاج حمید رمضان‌پور از ذاکران اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی درباره مراتب شکرگزاری و نشانه‌های حج مقبول سخن گفت.

ارسالی/ زائران ایرانی دعای کمیل را در مکه زمزمه کردند

در مراسم دعای کمیل درهتل «کدی تاور 2» شهر مکه نیز که با مداحی حاج امیرعارف، خادم الرضا(ع) واز مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی، از خطیبان بعثه درباره فضیلت دعای کمیل و شأن نزول این دعای روح‌بخش سخنرانی کرد.

در این محافل، مؤمنان در جوار بیت‌الله الحرام با نوای مداحان اهل بیت(ع) مهدی سلحشور، امیر عارف و حمید رمضانپور فرازهای دعای کمیل را زمزمه کردند.

همچنین شماری دیگر از هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در شهر مکه، پنجشنبه شب شاهد قرائت دعای پرفیض و فضیلت کمیل بود که به صورت خودجوش از سوی واحدهای فرهنگی‌ هتل‌ها برگزار شد و زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در فضای ملکوتی مکه مکرمه هم‌صدا با نجوای دعای کمیل امیرمؤمنان (ع) با پروردگار کعبه به راز و نیاز و مناجات پرداختند و فرازهای دعای روح بخش کمیل را زمزمه كردند.

انتهای پیام

نظر شما