شناسهٔ خبر: 67040329 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراسم دعای کمیل حجاج ایرانی امشب در مکه برگزار می‌شود

ده‌ها هزار زائر ایرانی که در جوار بیت الله الحرام حضور دارند، فراز‌های دعای روح بخش کمیل را در مکه زمزمه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

 ده‌ها هزار زائر ایرانی که در مکه بسر میبرند امشب، پنج شنبه (۱۷ خرداد) مناجات عارفانه مولی الموحدین حضرت علی (ع) را در جوار بیت الله الحرام زمزمه می‌کنند.

دعای کمیل زائران ایرانی به شکل متمرکز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در هتل بزرگ ویولت که پذیرای زائران ایرانی است، برنامه‌ریزی شده است. در این مراسم حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت دعای کمیل را قرائت خواهد کرد.

علاوه بر مراسمی که با حضور و سخنرانی سرپرست حجاج ایرانی برگزار می‌شود؛ آیین‌های مشابه دیگری به صورت متمرکز درهتل‌های میدان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی، کدی تاور با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرزا محمدی و بلدالطیب محل استقرار ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ با حضور زائران ایرانی در مکه مکرمه برگزارمی شود و مومنان در جوار بیت الله الحرام با نوای مداحان اهل بیت حاج امیر عارف، حمید رمضانپور و محسن مرادی فراز‌های دعای کمیل را زمزمه می‌کنند.

این مراسم از ساعت ۲۲ به وقت مکه مکرمه (۲۲:۳۰ دقیقه بوقت تهران) آغاز می‌شود. همچنین آیین‌های دعای روحبخش کمیل در دیگر هتل‌های زائران ایرانی نیز با سخنرانی روحانیون کاروان‌ها و قرائت دعای کمیل توسط مادحان اهل بیت (ع) برنامه‌ریزی شده است تا تمام حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام در فضای ملکوتی مکه مکرمه همصدا با نجوای دعای کمیل امیرمؤمنان (ع) با پروردگار کعبه به راز و نیاز و مناجات بپردازند و فراز‌های دعای روح بخش کمیل را زمزمه کنند.

نظر شما