شناسهٔ خبر: 67052209 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرپرست حجاج ایرانی؛

در تلاشیم زمینه حج مقبول را برای مهمانان خانه خدا فراهم آوریم

سرپرست حجاج ایرانی در مراسم دعای کمیل در مکه مکرمه گفت: ما به عنوان خادمان زائران در تلاش هستیم زمینه حج مقبول را برای مهمانان خانه خدا فراهم آوریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سومین مراسم دعای کمیل زائران ایرانی در مکه خطاب به زائران ایرانی خانه خدا گفت: برای روز‌های سفر خود برنامه داشته باشید و ما هم به عنوان خادمان زائران در تلاش هستیم زمینه حج مقبول را برای میهمانان خانه خدا فراهم آوریم.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد (ع)، شرایط دشوار دورانی را که حکومت عباسی برای ممانعت از دسترسی مردم به امام نهم ایجاد کرده بودبه تبیین روایت " هَلْ عادَیْتَ لی عَدُوّا وَ والَیْتَ لی وَلیّا-آیا براى من با دشمنم دشمنى کردى؟ و با دوستم رفاقت کردى؟ " از امام جواد (ع) پرداخت و گفت: خداوند به حضرت موسی (ع) می‌فرماید که مهمترین عمل آن است که انسان دوستان خدا را دوست و دشمنان خدا را دشمن بدارد.

نواب به آیه شریفه" مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ-محمد [ص]پیامبر خداست و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر [و]با همدیگر مهربانند" اشاره کرد و افزود: این آیه گویای آن است که انسان باید نسبت به مومنان همگرایی و نسبت به دشمنان اسلام واگرایی (برائت و بیزاری) داشته باشد و این را می‌توان ملاکی برای شناسایی افراد در این روزگار دانست که اگر در زمان پیامبراسلام بودند در کدام جبهه می‌ایستادند.

وی تاکید کرد: قطعا آنان که امروز با قاتلان کودکان بی دفاع فلسطین همراه هستند در زمان پیامبر هم در زمره اصحاب آن حضرت قرار نمی‌گرفتند و آن کسانی هم که از محرومان، نمازگزاران و افراد مومن و متعهد حمایت می‌کنند اگر در زمان رسول اکرم بودند در شمار اصحاب ایشان به شمار می‌رفتند.

سرپرست حجاج ایرانی سپس با اشاره به آغاز ماه ذی الحجه از امروز جمعه در عربستان توصیه کرد عاشقانی که برای زیارت خانه خدا امده اند آرام آرام برای بیابان نشینی و خارج شدن از مکه مکرمه و حرم امن الهی آماده شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین درباره ایام معدودات؛ (وَٱذۡکُرُوا۟ ٱللَّهَ فِیۤ أَیَّامࣲ مَّعۡدُودَ ٰ⁠تࣲۚ...) روز‌های ۱۱و۱۲ و۱۳ ذی الحجه سخن گفت و با اشاره به اینکه در تاریخ از روز اول ذی الحجه بعنوان روز ولادت حضرت ابراهیم (ع) و روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) یاد شده است به زائران توصیه کرد که در این روز با حضور در جوار بیت الله الحرام از حضرت حق عیدی طلب کنند.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به زائران ایرانی گفت: ختم قرآن، اقامه نماز در مسجدالحرام، بهره بردن از فرصت حضور در جوار بیت الله الحرام و یاد کردن و نیابت از دوستان، آشنایان و سفارش کنندگان را در این سفر معنوی غنیمت شمارید و بیشتر استفاده کنید.

در پایان این مراسم، همراه با ذکر مصیب در غم شهادت امام جواد (ع) فراز‌های دعای کمیل با نوای حمید رمضان‌پور قرائت شد.

در تلاشیم زمینه حج مقبول را برای مهمانان خانه خدا فراهم آوریم در تلاشیم زمینه حج مقبول را برای مهمانان خانه خدا فراهم آوریم در تلاشیم زمینه حج مقبول را برای مهمانان خانه خدا فراهم آوریم در تلاشیم زمینه حج مقبول را برای مهمانان خانه خدا فراهم آوریم در تلاشیم زمینه حج مقبول را برای مهمانان خانه خدا فراهم آوریم در تلاشیم زمینه حج مقبول را برای مهمانان خانه خدا فراهم آوریم در تلاشیم زمینه حج مقبول را برای مهمانان خانه خدا فراهم آوریم

نظر شما