شناسهٔ خبر: 66989991 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری هشت همایش فرهنگی در سرزمین وحی

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تشریح برنامه‌های فرهنگی حج تمتع ۱۴۰۳ گفت: امسال هشت همایش فرهنگی در مکه مکرمه برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در تشریح برنامه‌های فرهنگی عملیات حج ۱۴۰۳ اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی حج تمتع از ماه‌ها پیش از اعزام زائران به سرزمین وحی تدبیر و آغاز شده است .
وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل محافل انس و معرفت، زیارت دوره، مدینه شناسی و مکه شناسی، برگزاری دعای کمیل و دعای ندبه و چندین همایش و نشست در موضوعات مختلف دینی و قرآنی است.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: البته این برنامه‌ها از ماه‌ها پیش از اعزام زائران به سرزمین وحی در داخل کشور آغاز شده است و با حضور زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه برنامه‌ها به طور ویژه ادامه دارد. همچنین محل برگزاری بسیاری از این برنامه‌ها هتل‌ها و مراکز اسکان حجاج ایرانی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رکن الدینی گفت: دوره‌های مکه شناسی، مدینه شناسی و زیارت دوره با هدف آشنایی زائران ایرانی با تاریخ، اماکن و مراکز دینی مسلمانان در این شهر‌های مقدس برگزار شده و زائران از نزدیک از این اماکن بازدید می‌کنند.وی اظهار کرد: در زیارت دوره، زائران در شهر مدینه از مسجد قبا، مسجد ذوقبلتین، مزار حضرت حمزه سید الشهدا (ع)، شهدای احد در منطقه کوه احد و دیگر اماکن تاریخی و مذهبی بازدید می‌کنند و چندین همایش با حضور نخبگان و اندیشمندان حاضر در حج برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی بعثه ادامه داد: امسال هشت همایش در مکه مکرمه برگزار خواهد شد و تاکنون دبیرخانه همایش‌ها مقالاتی در زمینه همایش ها دریافت کرده است. علاوه بر این در مکه مکرمه همایشی برای نوجوانان حاضر در حج که حدود ۱۲۰ نفر هستند و خانواده های دارای دو شهید به بالا، برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی اضافه کرد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره زیارت با معرفت زائران سرزمین وحی، طی این چند سال شاهدیم که مراجعه زائران به بازار‌ها کم شده است و بیشتر اوقات فراغت خود را صرف زیارت، تلاوت قرآن و امور معرفتی می‌کنند.امسال در مجموع حدود ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی در مناسک حج تمتع حضور دارند.

نظر شما