شناسهٔ خبر: 67041472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اجرای فاز دوم جداره سازی بازار تبریز آغاز شد

شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز عملیات جداره سازی بلوار جمهوری اسلامی در فاز دوم پروژه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق گفت: با توجه به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار و بلوار جمهوری، عملیات جداره سازی بلوار جمهوری اسلامی توسط شهرداری منطقه ۸ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان از ماه گذشته آغاز شده و بعد از تکمیل فاز یک این طرح، عملیات اجرایی فاز دوم مرمت از روز گذشته آغاز شد.

وی  با اشاره به وضعیت قبلی جداره های بیرونی بازار تبریز گفت: وضعیت قبلی جداره های بیرونی بازار و بلوار جمهوری اسلامی، در شان بافت تاریخی شهر نبود که در راستای ساماندهی نمای بیرونی بازار، بعد از برگزاری جلسات متعدد و تصویب طرح، پروژه جداره سازی بلوار جمهوری حدفاصل تقاطع دارایی تا میدان نماز را از ماه قبل، آغاز و زیرنظر کارشناسان میراث فرهنگی، اجرایی می کنیم.

شهردار منطقه ۸ تصریح کرد: پروژه جداره سازی بلوار جمهوری در دو ضلع شمالی و جنوبی به طول یک هزار و ۶۰۰ متر، حدفاصل دارایی تا میدان نماز در دست اجراست که بعد از اتمام پاکسازی نازیبایی های موجود در جداره ها، عملیات مرمتی و نماکاری آجری جداره ها،  بصورت سنتی و همگون با بافت تاریخی تبریز، اجرایی و بعد از مرمت بخش های مختلف، عملیات نورپردازی حرفه ای آن قسمت، توسط کارشناسان زیباسازی منطقه هشت اجرایی می شود.

منیری فر همچنین گفت: با توجه به خرابی برخی چراغ های روشنایی در معابرسطح حوزه،  عملیات اصلاح و نوسازی آنها توسط عوامل برق معاونت خدمات شهری انجام پذیرفت.

وی افزود: حفظ و تامین روشنایی معابر، یکی از مهمترین وظایف معاونت خدمات شهری است که شهرداری منطقه ۸ در این راستا، بصورت دوره ای اقدام به تعمیر و  نوسازی چراغهای روشنایی در معابر مرکزی شهر کرده و مانع تاریکی معابر سطح می شود.

انتهای پیام/

نظر شما