شناسهٔ خبر: 67091127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

کمک 10 میلیارد ریالی خیرین برای مرمت مسجد جامع بیجگان دلیجان

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛ مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی گفت: با کمک 10 میلیارد ریالی خیرین روستای بیجگان جاسب، مرمت مسجد جامع این روستا که از مساجد تاریخی و ثبتی استان است، با نظارت و کارشناسی معاونت میراث‌‌فرهنگی به زودی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود مرادی نراقی در جمع خبرنگاران و اصحاب‌رسانه‌های استان مرکزی، افزود: این مسجد تاریخی در روستای بیجیگان شهرستان دلیجان واقع شده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است.

وی ادامه داد: سیاست وزارت میراث‌فرهنگی استفاده از توان خیرین حوزه میراث‌فرهنگی برای احیای اماکن تاریخی است. در این راستا نخستین اقدام از این دست در سال جدید با کمک خیران جاسبی از شهرستان دلیجان رقم خواهد خورد.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم حفاظت و مرمت را در جای جای استان با مشارکت مردم پیش ببریم که لازمه آن افزایش و تقویت حس تعلق خاطر به سرزمین است.

مرادی نراقی تصریح کرد: با توجه به محدودیت بودجه‌های ملی و استانی برای تأمین منابع مالی بازسازی ابنیه واجد ارزش تاریخی، هیچ راهی جز مشارکت خیرین و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ این سرزمین نداریم. 

انتهای پیام/

نظر شما