شناسهٔ خبر: 66902647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با تصویب کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز؛

پارکینگ ائل گلی و عون بن علی در کمیسیون ورزش و جوانان رایگان می شود

با تصویب کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز؛ با تصویب کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز، پارکینگ ائل گلی و عون ابن علی برای ترویج هرچه بیشتر ورزش رایگان می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از تبریز، پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز درباره رایگان شدن پارکینگ های عون ابن علی و ائل گلی در صبحگاه اظهار کرد: لایحه رایگان شدن پارکینگ ائل گلی و تفرجگاه عون ابن علی طی ۱۲ ماه از ساعت ۵ الی ۹ صبح را به صحن شورا خواهیم برد.

وی درباره سمن‌ها و درخواست‌شان مبنی بر ایجاد بیلبوردهایی در سطح شهر برای معرفی آن‌ها گفت: سمن‌ها درخواست دارند که شهرداری در سطح شهر ۳ بیلبورد را در اختیار آن‌ها بگذارد تا مردم در جریان فعالیت‌های شان باشند.

هادی درباره پلاک کوبی سر در خانه قهرمانان گفت: یک تجلیل معنوی و یک پلاک قهرمانی برای قهرمانان ورزشی در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند بر انگیزه جوانان آن محل هم تاثیر مثبتی بگذارد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در کمیته جذب و استخدام ورزشکاران هم ۱۲ تن از ورزشکاران جذب می‌شوند.

هادی در مورد کمک به هیات‌های ورزشی تبریز گفت: حتما پیگیری خواهیم کرد که بودجه‌ای برای هیات های شهرستان تبریز در نظر گرفته شود و در جلسه بعد هم تعمیر و نگهداری تجهیزات ورزشی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز با بیان اینکه درخصوص ورزش بانوان هر چقدر کار کنیم کم است، اظهار کرد: به علت خانه دار بودن اکثر بانوان فقر حرکتی بانوان از آقایان بیشتر است و در صورت اینکه بستر ورزش صرفاً برای خانم ها باشد آن‌ها را مجاب به ورزش می‌کند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین برگی، عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز نیز درباره سمن‌ها و درخواست‌شان مبنی بر ایجاد بیلبوردهایی در سطح شهر برای معرفی آن‌ها گفت: جای سازه را تعیین کنیم اگر این طور باشد، همه سمن ‌ها انتطار خواهند داشت. ۱۵۷ سمن در تبریز وجود دارد، باید قرعه کشی و کارشناسی شود.

این عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: برای کاهش فشار روانی جامعه می‌توانیم از ورزش همگانی استفاده کنیم و در بازه زمانی قربان تا غدیر می‌توانیم همایش پیاده روی و کوهپیمایی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: در تهران محله ورزشی راه اندازی شده و هر هفته با تجهیزات و اقلام ورزشی به یک محله می‌روند که این باعث ایجاد نشاط می‌شود و خواهش می‌کنم ما هم این کار را انجام دهیم.

وی درباره ورزشگاه آخماقیه گفت: متاسفانه بدون مزایده اجاره داده بودند و کار شکنی شده بود‌. پارک کنار ورزشگاه معارض داشت و متاسفانه تمام ورزش هایش تعطیل شد.

برگی تصریح کرد: در تبریز از لحاظ تجهیزات ورزشی فقیر هستیم، ترامپولین نداریم، در ائل گلی فوتبال دستی باعث ایجاد تحرک و نشاط مردم می‌شود و باید در دیگر پارک ها هم ایجاد شود و باید توجه ویژه ای به ورزش همگانی در پارک ها داشته باشیم.

در حاشیه این جلسه از سالار اکرمی برای قهرمانی در اردوی انتخابی تیم ملی کاراته تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما