شناسهٔ خبر: 67037945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آغاز اجرای فاز دوم جداره‌سازی بازار تبریز

شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز عملیات جداره‌سازی بلوار جمهوری اسلامی در فاز دوم پروژه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، حسین منیری‌فر اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار و بلوار جمهوری، عملیات جداره‌سازی بلوار جمهوری اسلامی توسط شهرداری منطقه هشت تبریز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان از ماه گذشته آغاز شده است و پس از تکمیل فاز یک این طرح، عملیات اجرایی فاز دوم مرمت از روز گذشته آغاز شد.

وی با اشاره به وضعیت قبلی جداره‌های بیرونی بازار تبریز افزود: وضعیت قبلی جداره‌های بیرونی بازار و بلوار جمهوری اسلامی، در شأن بافت تاریخی شهر نبود که در راستای ساماندهی نمای بیرونی بازار، پس از برگزاری جلسات متعدد و تصویب طرح، پروژه جداره‌سازی بلوار جمهوری حدفاصل تقاطع دارایی تا میدان نماز را از ماه قبل آغاز کردیم و زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، اجرایی می‌کنیم.

شهردار منطقه ۸ تبریز تصریح کرد: پروژه جداره‌سازی بلوار جمهوری در دو ضلع شمالی و جنوبی به طول یک ۱۶۰۰ متر، حدفاصل دارایی تا میدان نماز در دست اجرا است که پس از پایان پاک‌سازی نازیبایی‌های موجود در جداره‌ها، عملیات مرمتی و نماکاری آجری جداره‌ها، به صورت سنتی و همگون با بافت تاریخی تبریز اجرا و پس از مرمت بخش‌های مختلف، عملیات نورپردازی حرفه‌ای آن قسمت توسط کارشناسان زیباسازی منطقه هشت اجرا می‌شود.

منیری‌فر ادامه داد: با توجه به خرابی بعضی چراغ‌های روشنایی در معابر سطح حوزه، عملیات اصلاح و نوسازی آن‌ها توسط عوامل برق معاونت خدمات شهری انجام شد.

وی گفت: حفظ و تأمین روشنایی معابر یکی از مهم‌ترین وظایف معاونت خدمات شهری است که شهرداری منطقه ۸ تبریز در این راستا، به صورت دوره‌ای اقدام به تعمیر و نوسازی چراغ‌های روشنایی در معابر مرکزی شهر می‌کند و مانع تاریکی معابر می‌شود.

نظر شما