شناسهٔ خبر: 67040001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

جاده ورودی یاسوج از بلوار فرودگاه تا اطلاع ثانوی مسدود است

صاحب‌خبر -

ورودی شهر یاسوج از سمت اصفهان (فرودگاه یاسوج) تا اطلاع ثانوی برای حفظ ایمنی تردد و سلامت مردم مسدود شد.

جاده ورودی یاسوج از بلوار فرودگاه تا اطلاع ثانوی مسدود است
تین نیوز

علی محمد روستا، شهرام مهدوی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد و علیرضا نیک روز، مدیرکل بحران و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه از پل بنسجان بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز، علی محمد روستا، معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: بخشی از پل قدیمی به خاطر آب شستگی رانش یا ریزش پیدا کرده و به خود پل هیچ گونه آسیبی نرسیده و کاملاً دارای ابنیه و سازه محکم است و برای حفظ ایمنی مردم، مسافران و رانندگان ورودی پل بنسجان به سمت یاسوج از سمت اصفهان و فرودگاه تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

وی افزود: یکی از نقاط پرترافیک و حادثه خیز شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ورودی شهر ( در محدوده پل بنسجان) است.

وی با بیان اینکه برای رفع این نقطه حادثه خیز محور جدیدی تعریف شده است، ادامه داد: پیمانکار فعالیت خوبی در طول این چند ماه اخیر برای تکمیل این محور و اتصال خروجی شهر به سمت روستای بلهزار، فرودگاه و اصفهان داشته است.

روستا اظهار کرد: ساعتی پیش مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل ستاد بحران از ریزش گِل کوله پُل بسنجان خبر دادند. پیمانکار در حال خاک برداری برای جانمایی و احداث پایه های پل جدید به منظور تعریض پل بنسجان بود که سبب ریزش گِل کوله پل قدیمی شد.

وی افزود: در واقع باند دوم پل بنسجان در حال احداث است. پل قدیمی بنسجان بیش از ۳۰ سال احداث شده است که خاک کوله پل ریز بود و رانش خطرناک دارد.

روستا تصریح کرد: مسئولان ستاد بحران امشب تصمیم گرفتند که امشب پُل مسدود شود و مسیر ورودی شهر یاسوج از این به بعد تا اطلاع ثانوی از سمت پل مهریان است تا اطمینان کامل از پل قدیمی بنسجان حاصل شود.

وی عنوان کرد: از مردم و هموطنان گرامی می خواهیم که همکاری لازم را برای حفظ ایمنی تردد داشته باشند.

ورودی یاسوج از سمت اصفهان مسدود شد

«شهرام مهدوی مطلق»، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این خصوص گفت: از امشب لاین ورودی شهر یاسوج (پل بنسجان) از سمت اصفهان تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

وی افزود: شهروندان برای ورود به شهر یاسوج از جاده کمربندی استفاده کنند. ورودی به شهر یاسوج از سمت پل بنسجان(اصفهان - فرودگاه یاسوج) به طور کامل مسدود است. باند دوم پل بنسجان در دست احداث و طرح عمرانی فعال است.

مهدوی مطلق اظهارکرد: جاده ورودی یاسوج از بلوار فرودگاه کاملا مسدود و تا اطلاع بعدی یک طرفه هست.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: جاده جایگزین برای خودروهای سبک از جاده «مهریان» و جاده سی سخت در نظر گرفته شده و توصیه می شود ماشین های سنگین، اعم از تانکرهای سوخت و حمل مصالح حتما از جاده کمربندی یاسوج استفاده کنند.

وی تصریح کرد: علت مسدودی ایجاد نوعی ریزش در پل ورودی یاسوج است. از آنجا که ایجاد این ریزش، از ساعت ۱۸عصر روز چهارشنبه مشاهده شد، از باب احتیاط و اینکه از ایجاد حادثه پیشگیری شود، با هماهنگی ستاد بحران و پلیس پیشنهاد مسدودی جاده به تصویب رسید و از ساعت ۲۲ چهارشنبه شب جاده ورودی یاسوج با ایجاد موانع رسما مسدود شده است و پنجشنبه ۱۷ خرداد با اعزام کارشناسان متخصص به محل، عملیات ترمیم شروع خواهد شد.

وی بابیان اینکه اگرچه هنوز برآورد دقیقی از زمان این مسدودی نداریم اما پیش بینی می شود، کمتر از یک هفته این مشکل رفع شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد تاکید کرد: علت این ریزش، به احتمال زیاد نظارت کردن دقیق در تکمیل نهایی پل مذکور در زمان تحویل بوده است، عمر پل مربوط به حدود ۳۰سال قبل هست و چارچوب های اصلی پل هیچ مشکلی ندارند و فاز دوم پل به منظور تقویت این پروژه در حال انجام و اجراست و این نقص فنی در پل در اثر عملیات پل جدید آشکار شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما