شناسهٔ خبر: 67286740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس:

مهار آتش‌سوزی ریه‌های زاگرس حیاتی و مهم است

ابراهیم شریفی

نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس گفت: مهار آتش‌سوزی ریه‌های زاگرس حیاتی و مهم است.

صاحب‌خبر -

روح‌الله لک علی‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سال گذشته آتش‌سوزی و خسارت به منابع ارزشمند یعنی جنگل‌های لرستان را شاهد بودیم، بیان کرد: این جنگل‌ها در سال گذشته در آتش‌سوزی‌های متعدد دچار خسارت و آسیب شده‌اند و امسال نیز با این مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مهار آتش در قلب جنگل‌های لرستان مهم و حیاتی است، افزود: متولیان امر نباید نسبت به آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع لرستان بی‌تفاوت باشند.

این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و تجربه آتش‌سوزی‌های متعدد و خسارت بار سال‌های گذشته، لازم است تدابیری برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های جنگل‌های لرستان و زاگرس اندیشیده شود.

لک علی‌آبادی اظهار کرد:  انتظار می‌رود دولت توجه ویژه‌ای به این استان برای تامین امکانات اولیه مهار آتش‌سوزی عرصه‌های ملی داشته باشد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون برای مهار آتش‌سوزی  استقرار دائمی بالگرد در فصول آتش‌سوزی‌ها و تامین خودروهای امدادی و موتورسیکلت در این استان نیاز است.

لک علی آبادی ادامه داد: جنگل‌های لرستان پر از منابع ارزشمند و مهم است که لازم است در اسرع وقت با یک اقدام جهادی مقابل تلف شدن این منابع ایستاد هر چند متاسفانه دغدغه برخی از مدیران در لرستان به جای رسیدگی و حل مشکلات، گرفتن حکم رئیس ستادی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: تهیه تجهیزات ضروری از جمله دمنده، بی‌سیم و وسایل و تجهیزات گروهی شامل فلشبک، دوربین شکاری، چادر انفرادی، کیسه خواب و تجهیزات انفرادی کوله پشتی، لباس نسوز، کفش عملیاتی، دستکش، کلاه، عینک، ماسک، پابند، بیل، دوربین، چراغ قوه، پتو، جعبه کمک‌های اولیه از دیگر نیازهای ضروری در این استان برای مهار آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع استان است.

لک علی‌آبادی گفت: استان لرستان با دارا بودن چندین منطقه حفاظت شده از مناطق خاص کشور از لحاظ زیست محیطی است.

نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس افزود: این طبیعت بکر، متأسفانه طی سالیان گذشته به دلیل وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده دچار خسارت زیادی شده در صورتی که در این ارتباط  تدابیری اتخاذ نشود، این سرمایه ملی به سوی زوال و نابودی خواهد رفت.

انتهای پیام

نظر شما