شناسهٔ خبر: 67286748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی تاکیدکرد؛

ضرورت همراهی اصحاب رسانه خراسان رضوی برای برگزاری باشکوه انتخابات

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: تاکید و توقع ما از همه رسانه‌ها این است که با همان سابقه درخشان کمک کنند تا این زمینه سازی را به خوبی برای برگزاری انتخابات و حضور باشکوه مردم ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری پنجشنبه در نوزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان که با حضور سید امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری، محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و سردبیران رسانه‌های استان خراسان رضوی در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی خوشبختانه از انسجام خوبی بین بخش‌های مختلف برخورداریم و همچنین هم‌افزایی بالایی را شاهد هستیم.

استاندار خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، افزود: در آستانه فصل جدیدی هستیم و تقدیر الهی بر این بود که از حضور پر فیض شهید رئیسی بیش از این برخوردار نباشیم اما راه ایشان پیش روی ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه جریان انقلاب اسلامی با اهداف بلند ادامه پیدا خواهد کرد، ابراز نمود: در چارچوب نظام مقدس اسلامی هرآنچه که پیش بینی شده در دستور کار قرار دارد و ما مجریان طبق قوانین باید وظایف خود را انجام دهیم.

نظری خطاب به اصحاب رسانه در خراسان رضوی تاکید کرد: در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، بر این اساس؛ تاکید و توقع ما از همه رسانه‌ها این است که با همان سابقه درخشان کمک کنند تا این زمینه سازی را به خوبی برای برگزاری انتخابات و حضور باشکوه مردم ایجاد کنیم و این فصل جدید به بهترین شکل رقم بخورد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهید رئیسی اهل این دیار است و ما مفتخر بودیم که از سال‌ها قبل آشنایی با این شهید بزرگوار داشتیم، تصریح کرد: در مدت این سه سال که رابطه تشکیلاتی با ایشان داشتیم، حتی یک مورد سراغ ندارم که شهید جمهور به شکل منفی یا دستوری یا به نحوی که احساس کنیم نسبت به موضوع ناراحت هستند برخورد کنند بلکه همواره جهت گیری مثبتی داشتند.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که جریان خدمت و گره‌گشایی از کار مردم باید به جدیت دنبال شود، ادامه داد: طی «دولت مردمی، ایران قوی» و در مدت سه سال دستاوردهای قابل توجهی را در خراسان رضوی شاهد بوده‌ایم. به طور مثال تحت عنوان طرح یادگار ابراهیم اخیراً یک مقطعی را در ارتباط با بهره‌برداری و یا آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه با حضور سرپرست ریاست جمهوری پشت سر گذاشتیم. بر این اساس جای دارد به واسطه فعالیت رسانه‌ای خیلی خوبی که پیرامون انعکاس اخبار این طرح صورت گرفت از اصحاب رسانه استان تقدیر نمائیم.

نظری با اشاره به اینکه در حوزه‌های «زیرساخت و عمران»، «اقتصاد»، «فرهنگی و اجتماعی»، «سیاسی و امنیتی» یک جمع بندی از دستاوردهای طرح یادگار ابراهیم به مردم عزیز بزودی ارائه خواهیم کرد، گفت: تحت عنوان طرح یادگار ابراهیم، دستاوردهای شاخصی داشته‌ایم که این موضوعات توسط رسانه‌های استان به مردم عزیز منعکس خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به موضوعات اقتصادی استان و آمارها عنوان کرد: نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۰ منفی بود اما امروز ۶.۳ دهم درصد است و از میانگین کشوری پایین‌تر که پیام خوبی برای جریان اقتصادی و فعالان اقتصادی ما است. همچنین نرخ مشارکت به ۴۳.۱ دهم درصد افزایش پیدا کرده که در این جا هم از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته با کاهش ۲۴ درصدی پرداخت بیمه بیکاری روبرو بوده‌ایم، ادامه داد: رشد ۹۰۰ درصدی جلب سرمایه‌گذاری خارجی به مبلغ ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار داشته‌ایم که در حال تحقق هست. همچنین ۱۷۲ هزار و ۳۱۳ اشتغال خالص داشته‌ایم. از طرفی نسبت مصارف و منابع بانکی در سال ۱۴۰۲ از ۶۷ به ۷۴ رسیده و برنامه ما در سال ۱۴۰۳ رسیدن به عدد ۸۰ برسد.

نظری با اشاره به اینکه برای ۵ دستگاه اجرایی بسته مولدسازی مشخص شد، بیان کرد: رقم ۱۹/۵ همت مولد سازی شده است و در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی است تا عقب ماندگی‌های استان با این ظرفیت حل شود.

استاندار خراسان رضوی به حوزه ازدواج و خانواده پرداخت و اظهار کرد: یک رشد ۹۵۰ درصدی در حوزه ارائه تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و دیگر موضوعات از سوی بانک‌ها داشته‌ایم که قابل توجه است. باید گفت؛ موضوع ازدواج و تشکیل خانواده در حل بسیاری از معضلات اجتماعی تأثیر گذار است.

وی به نقش بخش خصوصی خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: طی این سه سال حدود ۱۰۱ هزار میلیارد تومان در اقتصاد، صنعت، معدن، زیارت و گردشگری توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و به بهره‌برداری رسیده است.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون شخصیت والای شهید رئیسی اظهار کرد: در ارتباط با شخصیت شهید رئیسی، باید از کارآمدی دولت سیزدهم یاد کنیم چراکه اگر آماری ارائه شده است تمام اقدامات آن موجود است بنابر این آمار و ارقام کاملاً مستند جمع بندی شده‌اند.

نظر شما