شناسهٔ خبر: 67016695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ عنوان کرد؛

ضرورت احداث ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات مهاجران

همدان-نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفت: احداث ناحیه صنعتی شوریجات و تشریجات مهاجران با توجه به واحدهای تولیدی منطقه ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فتح الله توسلی عصر سه‌شنبه در جریان سفر معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان به حوزه انتخابیه با اشاره به اینکه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی هستند گفت: با عنایت به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی و در راستای حل مسائل و مشکلات تولید کننده ها و سرمایه گذاران این سفر انجام گرفته تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود با کمک دولت و مجلس استفاده بهینه انجام شود.

توسلی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در سال جاری اشاره کرده و افزود: روان سازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردن امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران ضروری است.

وی ادامه داد: راکد بودن واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، تبعات ناگواری برای اقتصاد کشور در پی دارد و می‌تواند انگیزه سرمایه‌گذاری را کاهش دهد که طی دو سال گذشته، احیای واحدهای راکد تولیدی در دستور کاری جدی دولت و مجلس قرار گرفته است.

توسلی ادامه داد: فعال شدن واحدهای تولیدی بارها مورد تاکید قرار گرفته که با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه راکد و راکد باید به سرانجام برسد.

وی در ادامه به آمار واحدهای فعال و غیر فعال اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهار از ۳۰۰ واحد تولیدی ۱۰ واحد غیر فعال بوده و همچنین در شهرستان کبودراهنگ نیز ۱۶ واحد صنعتی غیر فعال است که طی بررسی‌های صورت گرفته باید تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: ناحیه صنعتی شیرین سو که بعد از ۲۰ سال زیرساخت‌های آن در حال آماده سازی است، مقرر شد شرکت شهرک‌های استان ۳۰ هکتار از ناحیه صنعتی را تا اول شهریور ۱۴۰۳ زیر سازی، برق کشی، آسفالت و آماده سرمایه گذاری نماید و تحویل متقاضیان گردد و همچنین وزارت نیرو و شرکت توزیع تا یک مگاوات از خط موجود را تأمین نماید.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ بیان کرد: در شهرک صنعتی اورقین نیاز به تکمیل سیستم روشنایی و آسفالت معابر بوده و در خوشه صنعتی پوشاک کردآباد نیز اقدامات لازم جهت تأمین نیاز مالی زنجیره‌ای فروش از طریق آموزش ذی نفعان و شناسایی و به هم رسانی حلقه‌های زنجیره ارزش و تأمین کنندگان مواد اولیه بازار صورت گیرد.

توسلی با بیان اینکه در راستای توسعه بازار اقدام لازم به منظور استفاده از ظرفیت شرکتهای مدیریت صادرات برای خوشه به عمل می‌آید گفت: ایجاد زیر ساخت برای کارگاه‌ها در ۲۰ هکتار زمین شهرک ویان برای استقرار کارگاه‌های خانگی کردآباد و ویان اقدام می‌شود.

وی همچنین به ظرفیت‌های شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: در شهرک صنعتی سفال و سرامیک فاز ۱ لالجین ۳۲۰ واحد صنعتی فعال بوده که با توجه به متقاضیان و درخواست‌های تولید کنندگان شهرک صنعتی فاز ۲ لالجین نیز به مساحت ۳۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این شهرک صنعتی با موانعی روبرو بود که مقرر شد شرکت توزیع برق نسبت به اتصال خطوط و شهرداری جهت سهولت کار اقدامات لازم را انجام دهد.

فتح الله توسلی به ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات مهاجران اشاره کرد و گفت: احداث ناحیه صنعتی شوریجات و تشریجات با توجه به واحدهای تولیدی منطقه ضروری بوده و در این بازدید تاکید شد که در صورت تأیید دستگاه‌های توزیع برق و منابع آب روند مطالعاتی آن به صورت آغاز گردد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در ادامه به ظرفیت‌های بخش صالح آباد در حوزه تریلی سازی و کامیون اشاره کرد و گفت: مجتمع صنعتی صنفی تریلی سازان غرب کشور در صالح آباد ضروری بوده که پس از حدود بیست سال در مساحتی بالغ بر ۵۰ هکتار و شامل فضاهای نمایشگاهی، تعمیرگاهی، خدماتی، رفاهی، و چهارصد سوله صنعتی که پیش بینی می‌شود اشتغالی بالغ بر ١٢٠٠ نفر بصورت مستقیم داشته باشد که استعلامات مربوطه از دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

نظر شما