شناسهٔ خبر: 67023714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهرک‌های صنعتی فرصتی برای تولید و اشتغال

شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی

خبرگزاری صدا و سیما

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: این دو شهرستان سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی و فرصتی برای فراهم کردن تولید و اشتغال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فتح الله توسلی در جریان سفر معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به حوزه انتخابیه به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در سال جاری اشاره کرده و گفت: روان سازی خدمات، جذب سرمایه، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردن امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران ضروری است.

او همچنین گفت: راکد بودن واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، تبعات ناگواری برای اقتصاد کشور در پی دارد و می‌تواند انگیزه سرمایه‌گذاری را کاهش دهد که در دو سال گذشته، احیاء واحد‌های راکد تولیدی در دستور کاری جدی دولت و مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان بهار از ۳۰۰ واحد تولیدی ۱۰ واحد غیر فعال است و در شهرستان کبودراهنگ ۱۶ واحد صنعتی غیر فعال است که در بررسی‌های صورت گرفته باید تعیین تکلیف شوند.

فتح الله توسلی افزود: مقرر شد شرکت شهرک‌های استان ۳۰ هکتار از ناحیه صنعتی شیرین سو را که پس از ۲۰ سال زیرساخت‌های آن در حال آماده سازی است، تا اول شهریور ۱۴۰۳ زیر سازی، برق کشی، آسفالت و آماده سرمایه گذاری کند تا به متقاضیان تحویل داده شود و وزارت نیرو و شرکت توزیع برق تا یک مگاوات از خط موجود را برای این ناحیه صنعتی تامین کند.

او همچنین گفت:در شهرک صنعتی اورقین نیاز به تکمیل سیستم روشنایی و آسفالت معابر است و در خوشه صنعتی پوشاک کردآباد هم اقدامات لازم برای تامین نیاز مالی زنجیره فروش از طریق آموزش ذی نفعان و شناسایی و به هم رسانی حلقه‌های زنجیره ارزش و تامین کنندگان مواد اولیه بازار صورت می‌گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای توسعه بازار اقدام لازم به منظور استفاده از ظرفیت شرکت‌های مدیریت صادرات برای خوشه به عمل می‌آید گفت: با ایجاد زیر ساخت برای کارگاه‌ها در ۲۰ هکتار زمین شهرک صنعتی ویان، زمینه استقرار کارگاه‌های خانگی کردآباد و ویان فراهم می‌شود.

فتح الله توسلی به ظرفیت‌های شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: در شهرک صنعتی سفال و سرامیک لالجین و در مرحله نخست ۳۲۰ واحد صنعتی فعال شده که با توجه به متقاضیان و درخواست‌های تولید کنندگان، مرحله دوم این شهرک صنعتی به مساحت ۳۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

او همچنین گفت: این شهرک صنعتی با موانعی روبرو بود که مقرر شد شرکت توزیع برق نسبت به اتصال خطوط و شهرداری برای سهولت کار اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی به ناحیه صنعتی شوری و ترشی مهاجران اشاره کرد و گفت: ساخت ناحیه صنعتی شوری و ترشی با توجه به واحد‌های تولیدی منطقه ضروری است و در این بازدید تاکید شد که در صورت تایید دستگاه‌های توزیع برق و منابع آب روند مطالعاتی آن آغاز می‌شود.

فتح الله توسلی به ظرفیت‌های بخش صالح آباد در حوزه تریلی سازی و کامیون اشاره کرد و گفت: مجتمع صنعتی صنفی تریلی سازان غرب کشور در صالح آباد ضروری است که پس از حدود ۲۰ سال در مساحت ۵۰ هکتار و شامل فضا‌های نمایشگاهی، تعمیرگاهی، خدماتی، رفاهی، و ۴۰۰ سوله صنعتی با پیش بینی اشتغالزایی هزار و ٢٠٠ نفر بصورت مستقیم ساخته می‌شود.

نظر شما