شناسهٔ خبر: 67015937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

احیای واحدهای تولیدی راکد، اولویت محوری دولت سیزدهم است

همدان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد و بازگشت به چرخه تولید، یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا فتح‌الله توسلی شامگاه سه‌شنبه در جریان سفر یک‌روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و بازدید از واحدهای تولیدی بهار و کبودرآهنگ به ایرنا افزود: راکد بودن واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، تبعات ناگواری برای اقتصاد کشور در پی دارد و می‌تواند انگیزه سرمایه‌گذاری را کاهش دهد.

وی ادامه داد: فعال شدن واحدهای تولیدی همواره مورد تاکید است که با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح‌های راکد و نیمه راکد باید به سرانجام برسد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در خانه ملت اضافه کرد: ۱۰ واحد از ۳۰۰ واحد صنعتی بهار و ۱۶ واحد صنعتی شهرستان کبودرآهنگ غیر فعال است.

توسلی اظهار کرد: بعد از گذشت ۲۰ سال زیرساخت های ناحیه صنعتی شیرین‌سو کبودرآهنگ در حال آماده سازی است که مقرر شد شرکت شهرک‌های استان ۳۰ هکتار از ناحیه صنعتی را تا شهریور امسال با زیرسازی، برق‌رسانی و انجام آسفالت آماده سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس بیان کرد: همچنین شهرک صنعتی «اورقین» نیاز به تکمیل سیستم روشنایی و آسفالت معابر دارد و در خوشه صنعتی پوشاک کردآباد نیز باید اقدامات لازم برای تامین نیاز مالی زنجیره‌ فروش از طریق آموزش بهره‌برداران و شناسایی و به‌هم‌رسانی حلقه‌های زنجیره ارزش و تامین کنندگان مواد اولیه بازار صورت گیرد.

توسلی گفت: در فاز یک شهرک صنعتی سفال و سرامیک لالجین ۳۲۰ واحد صنعتی فعال است که با درخواست تولیدکنندگان، راه‌اندازی فاز ۲ شهرک صنعتی لالجین به مساحت ۳۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت بخش صالح آباد در ساخت تریلی و کامیون افزو: ایجاد مجتمع صنعتی صنفی تریلی‌سازان غرب کشور در صالح آباد ضروری است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: پس از ۲۰ سال این مجتمع در مساحتی افزون بر ۵۰ هکتار و شامل فضاهای نمایشگاهی، تعمیرگاهی، خدماتی، رفاهی و ۴۰۰ سوله صنعتی با ظرفیت ایجاد هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

نظر شما