شناسهٔ خبر: 66994888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پاک‌آیین: نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی معرفی جغرافیای جدید مقاومت بود

دیپلمات پیشین کشورمان گفت که یکی از ویژگی‌های مهم نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی این بود که جغرافیای جدید مقاومت و دانشجویان معترض آمریکایی به عنوان بخشی از جبهه‌ بزرگ مقاومت در نقطه‌ای بسیار دورتر از غرب آسیا را به دنیا معرفی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، رهبر معظم انقلاب پنج‌شنبه ۱۰ خرداد، نامه مهمی خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا منتشر کردند که بازتاب‌های وسیعی در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

دانشگاه‌های آمریکا مدتی پس از شروع جنگ در غزه بعد از ۷ اکتبر به نشانه اعتراض به کشتار مردم بی‌گناه و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی شاهد اعتراض‌هایی بودند که از ۲ ماه پیش این اعتراض‌ها گسترده و دامنه آن به بیرون از دانشگاه‌ها و نیز دانشگاه‌های سراسر دنیا کشیده شد. علاوه بر دانشگاه‌های آمریکا، اعتراضات در دانشگاه‌های برخی دیگر از کشورهای غربی از جمله استرالیا (دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی)، کانادا (دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا)، فرانسه (مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس و دانشگاه سوربن)، ایتالیا (دانشگاه ساپینزا)، انگلیس (دانشگاه‌های لیدز، کالج لندن و دانشگاه وارویک) و غیره کشیده‌ شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه‌ خطاب به دانشجویان آمریکایی تاکید کردند: شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید. شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشار بی‌رحمانه‌ دولت‌تان که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند، مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

رهبر انقلاب اسلامی در این نامه با اشاره به علل و عوامل شکل‌گیری جبهه بزرگ مقاومت و دلایل مبارزه آن با رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کردند: رژیم صهیونیست از روز اول، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ ارزش‌های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود و دولت آمریکا و شرکایش، حتی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند.

«محسن پاک‌آیین» در گفت‌وگو با ایسنا درباره نامه رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی گفت: زمان صدور این نامه از آن بابت که امروز اکثر مردم جهان از جنایات و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین متنفر و منزجر هستند بسیار زمان مناسبی بود. علاوه بر این لحن پدرانه و ادبیات دلسوزانه رهبر انقلاب که دانشجویان معترض آمریکا را به عنوان انسان‌های با وجدان و شرافتمند خطاب کردند نافذ و تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: معرفی جغرافیای جدید مقاومت و نامیدن دانشجویان معترض آمریکایی به عنوان بخشی از جبهه‌ بزرگ مقاومت در نقطه‌ای بسیار دورتر از غرب آسیا، از بخش‌های منحصر به فرد نامه است. این بخش از نامه، نشان از گستردگی جبهه مقاومت به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جهانی این جبهه دارد.

این دیپلمات با سابقه کشورمان با بیان این‌که دانشجویان معترض آمریکایی به لحاظ فکری، اغلب افراد غیر مسلمان هستند ولی در یک جغرافیای جدید به جبهه مقاومت پیوسته‌اند گفت: آنها با محکومیت نسل‌کشی در غزه، شیوه جدیدی را در یک جغرافیای جدید، برای دفاع از آزادی فلسطین ابداع کردند. شاخصه این تفکر، مبارزه با ظالم و تلاش برای توقف ظلم شبکه‌ تروریستی نژادپرستی است که با اشغال سرزمین مادری ملّت فلسطین، مردم این دیار را با سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها مواجه ساخته است. متاسفانه به دلیل سانسورهای دستگاه های تبلیغاتی در آمریکا و تحت نفوذ رژیم صهیونیستی بسیاری از مردم دنیا متوجه جنایات در این منطقه علیه مردم فلسطین نمی‌شوند. رهبری ایران صادقانه دانشجویان و مردم دنیا را متوجه این جنایات کردند و گفتند که بعد از جنگ جهانی با کمک دولت‌های غربی به ویژه انگلیس به چه شکل این افراد وارد سرزمین فلسطین شدند و شروع به کشتار مردم و غصب سرزمین‌شان کردند.

پاک‌آیین گفت که افشای چهره واقعی آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی که با همه نوع پشتیبانی‌، این رژیم را به تداوم بی‌رحمی و ترور ترغیب کرده است از دیگر محورهای روشنگرانه نامه مقام معظم رهبری بود که به صراحت گفتند، دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. از این رو بیان اینکه اظهارات دولت ایالات متحده در قبال جنایت هولناک در غزه واقعی نیست و ریاکارانه است، کاملا دقیق بود.

وی با بیان اینکه وجدان‌های بی‌شماری در جهان بعد از جنایات در غزه بیدار شده است و ضروری است تا در نظم ظالمانه حاکم بر جهان تغییر ایجاد شود، گفت: این نکته بسیار مهمی است که در نامه مقام رهبری هم به آن اشاره شد. دلایل این تغییر از نگاه رهبری، بیدار شدن وجدان‌ها در مقیاس جهانی، آشکار شدن حقیقت و نیرومند شدن جبهه‌ مقاومت است. این مختصات، تغییر در نظم فعلی را ممکن ساخته و طلیعه نظم عادلانه‌ای است که از غرب آسیا رقم خواهد خورد.

سفیر پیشین ایران در آذربایجان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر آشنایی دانشجویان آمریکایی با قرآن کریم اظهار کرد: به نظر من این توصیه برای احیا و تقویت حس حقیقت‌جویی در قلب‌های مخاطبانی است که با ایستادگی برای دفاع از عدل و مقابله با ظلم، آگاهانه مسیر صداقت و درستی را از راه دروغ و ریاکاری حاکمان خود، جدا کرده‌اند. این درس قرآن که «نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید» به معنای ایستادگی در راه حق است. دانشجویان معترض آمریکایی به عنوان بخشی از جبهه‌ مقاومت می‌توانند با آشنایی بیشتر با تعالیم قرآن در مقابل ظلم حاکم در آمریکا بایستند و از مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین در مقابل جنایات صهیونیسم دفاع کنند.

نظر شما