شناسهٔ خبر: 67318819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

یادداشت/محمدرضا بیک محمدی هزاوه

ادب مرد به ز دولت اوست/بهترین تبلیغات برای نامزدهای انتخابات رعایت اخلاق و حلم

در ایام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم و در این ایام مغتنم عزت دنیا و سعادت آخرت کاندیداهای محترم ریاست جمهوری با کیمیای ادب رقم خواهد خورد؛ تا که قبول افتد و که در نظر آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛محمدرضا بیک‌محمدی‌هزاوه کارشناس مسائل فرهنگی در یادداشتی آورده است ادب مرد به ز دولت اوست«علاوه بر زبان سر زبان تن گویاست»

در ایام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم و در این ایام مغتنم عزت دنیا و سعادت آخرت کاندیداهای محترم ریاست جمهوری با کیمیای ادب رقم خواهد خورد؛ تا که قبول افتد و که در نظر آید.


تواضع، متانت، فروتنی، ادب و البته علم و عقل سلیم باعث وفاق، وحدت و پیروزی است و باید گفت بهترین رسانه سیمای متبسم و رعایت ادب؛ بهترین تبلیغات رعایت اخلاق و حلم خواهد بود


انتخابات مهم ترین اِمکانی که در جامعه مدنی هویدا می شود. در انتخابات فرصتی فراهم می شود تا جمهور بتوانند به صورت مستقیم در تعیین سرنوشت خود مشارکت و فردی شایسته و مؤدب را در مهم ترین مسئولیت مُلک و ملت قرار بدهند.

نقش آفرینی مردم صرفاً در مشروعیت بخشی خلاصه نمی‌شود، بلکه این حضور در عینیت بخشی و کارآمدی دموکراسی و مردم سالاری نقش اساسی دارد و نشانه‌ای از آگاهی، حساسیت و عدم انزوای سیاسی جمهور تلقی می‌شود. کاهش تعارضات خشونت آمیز، کاهش تصمیمات خطا، اخلاق مداری و صداقت باعث افزایش مشارکت در انتخابات، ایجاد رقابت سالم و در نهایت منجر به انتخاب اصلح خواهد شد.


ادب، درخشان ترین و جذاب ترین ستاره سپهر انسانیت که در سرزمین تاریک جهان مادی، جهالت زده زر، زور و تزویر فردایی روشن را نوید می دهد. کسی که خود را به زیور ادب آراست، عزت دنیا و سعادت آخرت را از آن خویش کرد. امیر مومنان حضرت علی(علیه السلام) می فرماید: «ادب، بهترین خوی و منش است»و «هر که به آداب خداوند بزرگ مؤدب شود، او را به رستگاری جاوید رساند.» استاد سخن می فرماید:


ادب، تاجی است از نور الهی               بِنِه بر سر برو هرجا که خواهی
که او خضر ره اقبال و جاه است           بر او رنگ سعادت، پادشاه است


نامزدها و طرفدارانشان خصوصاً کسانیکه داعیه نخبگی و فرهیختگی دارند سعی کنند با رعایت اخلاق و ادب؛  قبل، حین و بعد از انتخابات مایع مباهات دین، مُلک و ملت باشند. کردم از عقل سوالی، که مگر ایمان چیست؟عقل بر گوش دلم گفت؛....

نظر شما