شناسهٔ خبر: 67318751 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاشیه‌های سخنرانی ظریف در گرگان؛ از گرمای کلافه‌کننده تا تُپُق‌های چندباره

گرگان- ایرنا- عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان عصر روز شنبه در جمع مردم گرگان حاضر شد تا در جمع مردم این شهر سخنرانی کند که این مراسم با حواشی همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سخنرانی محمدجواد ظریف عضو ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در گرگان با حددو ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.

مسجد مکتب‌الحسین گرگان که در مرکز شهر و در درون بافت تاریخی این شهر قرار دارد از حدود ساعت ۱۷ پر شد.

دست اندرکاران مراسم که احتمال می دادند ظرفیت مسجد پر شود، در بیرون محوطه و در کوچه مجاور، نمایشگر بزرگی را برای نشان دادن اتفاقات داخل مسجد نصب کردند.

همزمان با شروع سخنرانی ظریف، زد وخورد میان حامیان پزشکیان و برخی حامیان دیگر نامزدها در گرفت که حامیان پزشکیان، این افراد را به زور و با ضرب و شتم از مسجد به بیرون انداختند.

ظریف که نظاره گر برخورد این ۲ گروه بود، گفت: چه شده؟ آب در لانه مورچگان افتاده است؟ بیان این سخنان ظریف، هواداران او را برای برخورد با منتقدان جری تر کرد.

«درود بر خاتمی» از جمله شعارهایی بود که در طول سخنرانی ظریف بارها از سوی هواداران پزشکیان سرداده شد.

برخی افراد در داخل مسجد با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر منافق»، اعتراض خود را به مدیریت ظریف در دوران صدارات بر وزارت امور خارجه اعلام کردند که هواداران پزشکیان شعار «بی‌شرف بی‌شرف» سر دادند.

در بیرون مسجد هم که حدود ۵۰۰ نفر مقابل نمایشگر جمع شده بودند، در چند مورد با یکدیگر درگیر شدند. در یکی از موارد، چند نفر از هواداران پزشکیان به پیرمردی که ظریف را عامل شهادت سردار سلیمانی خطاب کرده بود متعرض شده و فریاد «گمشو بی شرف» او را بدرقه کردند.

در اواخر سخنرانی، ظریف که از شدت گرمای ۴۰ درچه گرگان آثار کلافگی داشت و علاوه بر تپق‌های چند باره، برخی اشعار و آیات قرآن را نیز اشتباه خوانده بود، گفت: دوستانی که بیرون هستند هوای بیرون خنک‌تر است و شاید دوستان داخل هم دوست داشتند می‌آمدند بیرون کمتر عرق می‌ریختند. شرمنده شما هستم.

در طول سخنرانی ظریف، چند نفر از مخالفان ظریف با شرب و شتم به بیرون مسجد هدایت شدند. این افراد تا پایان سخنرانی ظریف، سخنان وی را از نمایشگر مستقر در کنار مسجد تماشا کرده و در پایان بدون درگیری و گلایه مسجد را ترک کردند.
ظریف با خواندن اشعاری به زبان ترکی با خنده خطاب به حاضران گفت: «فهمیدین یا خراب خوندم؟»

ظریف در پاسخ به شعار حاضران که می گفتند «دیپلمات قهرمان خدانگهدار تو و محمدجواد ظریف حمایتت می‌کنیم» گفت: به من لطف دارید اما از پزشکیان حمایت کنید. من نامزد هیچ کاری نیستم.

در یکی از صحنه‌های درگیری هواداران پزشکیان و مخالفان وی، ظریف گفت: بچه‌ها! دوستان! آرام باشید. ما مثل این اقلیت پر سر و صدا نیستیم و ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهیم.

نظر شما