شناسهٔ خبر: 66980596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

«جادوی مودی»: چرا نظرسنجی‌ها پیروزی مجدد نخست وزیر هند را پیش‌بینی می‌کنند/ گزارش الجزیره

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- نظرسنجی‌های خروجی در هند نشان می‌دهد که حزب نخست‌وزیر می‌تواند حتی کرسی‌های بیشتری نسبت به سال 2019 کسب کند.

به گزارش شفقنا از الجزیره، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، 73 ساله، به نظر می رسد برای سومین دوره آماده می شود و احتمالاً با اکثریت قاطع دوباره انتخاب خواهد شد.

اگر نتایج رسمی سه‌شنبه، ۴ ژوئن، پشتیبان این نظرسنجی‌ها باشد، حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری مودی نه تنها از افزایش نابرابری، بیکاری بی‌سابقه و افزایش قیمت‌ها آسیبی ندیده، بلکه ممکن است بهتر از انتخابات گذشته در سال ۲۰۱۹ باشد. پیش از این هرگز هیچ نخست وزیری در هند مستقل در سه انتخابات متوالی لوک سبها با تعداد بهبود یافته پیروز نشده است.

حداقل هفت نظرسنجی خروجی منتشر شده توسط سازمان های رسانه ای هند پیش بینی می کند که BJP و متحدانش 350-380 کرسی از 543 کرسی لوک سبها، مجلس سفلی پارلمان هند را به دست خواهند آورد.

ائتلاف اپوزیسیون هند – گروهی متشکل از بیش از دوجین گروه سیاسی که امیدوارند دولت هندوی اکثریتی BJP را برکنار کنند – با امتناع از تفکر در مورد نظرسنجی‌های خروج، این اطمینان را داشت که در روز شمارش اکثریت را به دست خواهند آورد.

نظرسنجی‌های خروجی در هند رکوردی ناچیز دارد و نظرسنجی‌های گذشته تعداد احزاب مختلف را دست‌کم گرفته و بیش از حد برآورد کرده‌اند. با این حال، آنها عمدتاً روندهای بزرگتر را در دو دهه اخیر به درستی پیش بینی کرده اند، به استثنای برخی موارد. نزدیک به یک میلیارد هندی برای رای دادن در انتخابات غول‌پیکر هفت مرحله‌ای که در طول شش هفته برگزار شد و عصر شنبه به پایان رسید، ثبت نام کردند.

“Modi فوق العاده محبوب است. همه چیز در مورد این کمپین BJP به دلیلی در مورد مودی بود. روایات خاصی وجود داشت که نشان می‌داد مردم از دولت ناراحت هستند، اما تبدیل آن به کرسی‌ها همیشه چالش‌برانگیز بود.»

منبع: الجزیره

نظر شما