شناسهٔ خبر: 66976572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گاردین: حزب نارندرا مودی در انتخابات پیروز خواهد شد

نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی با استناد به نظرسنجی‌های تلویزیونی نوشت که ائتلاف تحت رهبری حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در انتخابات این کشور پیروز خواهد شد. نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی با استناد به نظرسنجی‌های تلویزیونی نوشت که ائتلاف تحت رهبری حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در انتخابات این کشور پیروز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، نظرسنجی‌های تلویزیونی نشان می‌دهند که ائتلاف تحت رهبری حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، اکثریت زیادی را در انتخابات عمومی که روز شنبه به پایان رسید، به دست خواهد آورد.

طبق گزارش نشریه انگلیسی گاردین، اکثر نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که اتحاد ملی دموکراتیک حاکم (NDA) می‌تواند اکثریت دو سوم را در مجلس ۵۴۳ عضوی پارلمان به دست آورد. اکثریت دو سوم به دولت اجازه می‌دهد تا اصلاحات گسترده‌ای را در قانون اساسی ایجاد کند.

خلاصه‌ای از شش نظرسنجی خروج پیش بینی می‌کند که حزب تحاد ملی دموکراتیک حاکم می‌تواند بین ۳۵۵ تا ۳۸۰ کرسی در مجلس به دست آورد، رقمی که احتمالاً با بازگشایی آنها در روز دوشنبه بازار‌های مالی را تقویت می‌کند. تحاد ملی دموکراتیک حاکم در انتخابات عمومی ۲۰۱۹ هند، ۳۵۳ کرسی به دست آورد که از این تعداد ۳۰۳ کرسی به حزب بهاراتیا جاناتا تعلق داشت.

طبق گزارش گاردین، پیشبینی می‌شود که حزب اپوزسیون هند فقط بین ۱۲۵ الی ۱۶۵ کرسی از آن خود کند.

مودی در اولین اظهارات خود پس از پایان رای گیری، بدون اشاره به نظرسنجی‌ها مدعی پیروزی شد. او بدون ارائه مدرکی دال بر ادعای خود درشبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: «با اطمینان می‌توانم بگویم که مردم هند با تعداد بی سابقه‌ای به انتخاب مجدد دولت حزب تحاد ملی دموکراتیک حاکم رأی داده اند. ائتلاف فرصت طلب هند نتوانست با رای دهندگان برخورد کند. آنها فاسد هستند.»

نظرسنجی‌های خروجی که توسط آژانس‌های نظرسنجی انجام می‌شود، در هند تاریخچه موفقیت آمیز چندانی ندارند. آنها اغلب نتیجه را اشتباه پیشبینی کرده اند و تحلیلگران می‌گویند که رسیدن به نتایج درست در کشور بزرگ و متنوع هند یک چالش است.

نظرسنجی‌های پیش از رای گیری نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا به راحتی اکثریت خود را در انتخابات حفظ خواهد کرد. اما حزب با یک کمپین پرشور از سوی ائتلافی متشکل از اپوزیسیون هند مواجه شد، که شک و تردید را در مورد نزدیک بودن رقابت ایجاد کرد. بسیاری از تحلیلگران سیاسی پیش بینی کرده بودند که پیروزی حزب بهاراتیا جاناتا کمتر از رقم سال ۲۰۱۹ یا نزدیک به آن باشد.

اپوزیسیون نظرسنجی‌های خروجی را رد کرده است. اکثر احزاب مخالف، کانال‌های خبری اصلی هند را به جانبداری به نفع مودی متهم می‌کنند، اتهاماتی که این شبکه‌های خبری همواره رد کرده اند. آنها همچنین می‌گویند که نظرسنجی‌های خروج در هند عمدتاً غیرعلمی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما