شناسهٔ خبر: 67284406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با صدور بیانیه‌ای؛

ستاد امتداد گفتمان شهید جمهور اعلام موجودیت کرد

ستاد امتداد گفتمان شهید جمهور با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد امتداد گفتمان شهید جمهور با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی فی محکم کتابه
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنتُمْ عَلَیٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکُم مِّنْهَا کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ

و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده و گروه گروه نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد کنید آن گاه که با یکدیگر عداوت داشتید، پس میان دل‌های شما پیوند و الفت برقرار کرد، در نتیجه به رحمت و لطف او با هم برادر شدید، و بر لب گودالی از آتش بودید، پس شما را از آن نجات داد; خدا این گونه، نشانه‌های خود را برای شما روشن می‌سازد تا هدایت شوید. (آل عمران، ١٠٣)

کلام الهی و سنت نبوی و سیره علوی و امتداد آن در اندیشه و عمل ائمه اطهار همواره مؤمنین را به وحدت فرا خوانده است. آنچنان که انقلاب اسلامی در ذیل اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) با وحدت کلمه به پیروزی رسید و با وحدت عملی در جنگ تحمیلی بر تمامی کفر پیروز شد. آنگونه که در دوران رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای با وحدت ملی و مذهبی از گردنه‌ها و فتنه‌هایی سخت در ابعاد ملی و منطقه‌ای عبور کرده و اکنون قله‌ها عزت و افتخار قابل مشاهده است.

ما به عنوان جمعی از جوانان معتقد به مبانی انقلاب اسلامی که در این سال‌ها همواره در رکاب بزرگان انقلاب اسلامی در عرصه‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی آموخته ایم و در عرصه‌های دانشگاهی و میادین عمل فرمانپذیر بوده ایم، امروز سپهر انقلاب اسلامی را در مرحله‌ای حساس و خطیر می‌بینیم که راه عبور از این لحظه تاریخی چیزی جز اتحاد در جبهه باورمندان به انقلاب اسلامی نیست.

کاندیداهای محترم جبهه انقلاب؛ برادران و خواهران عزیز فعال در عرصه سیاسی و انتخاباتی؛ به یاد بیاورید که چگونه آنان که غرب را قبله آمال خود می‌دانستند، در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ کشور را دچار بحران‌های سختی کردند و تنها با وحدت و یکپارچگی ملی توانستیم از آن فتنه‌ها عبور کنیم.

به یاد بیاورید که چگونه عدم اتحاد و بروز اختلاف (فارغ از اینکه چه عواملی داشت) باعث شد تا در سال ۹۲ مدافعان دیپلماسی لبخند و اقتصاد صبح جمعه‌ای و فرهنگ سخره گرفتن، ۸ سال بر کشور و مردم تازیانه بزنند.

به یاد بیاورید که چگونه در میان پراکندگی و اختلافات جبهه انقلاب خداوند شهید رئیسی را به ما موهبت کرد تا وحدت آفرینی کند و کشتی انقلاب را به مسیر اصلی خود برگرداند.

همان‌گونه که خداوند کریم در آیه ذکر شده می‌فرماید که پس از اختلاف و در آستانه سقوط در دره‌های پشیمانی، دل‌هایمان را به هم گره زد و ما را نجات داد.

در این لحظه تاریخی ایران اسلامی ما در مرحله ایست که باید انتخاب کنیم آیا می‌خواهیم مسیر شهید رئیسی عزیز و مغتنم را ادامه دهیم و یا دوباره زمام امور کشور را به دست کسانی بسپاریم که عامل عقب ماندگی و ابتلائات امروز کشور هستند.

راه درستی که شهید رئیسی شروع کرد و در نهایت با مهر شهادت تأیید شد، هنوز به سرانجام نرسیده و در میانه راه است. این وظیفه همه ما در جبهه انقلاب است که این کاروان را به دور از اختلاف و تفرقه به سر منزل برسانیم چرا که اختلاف و نزاع در میان مؤمنین مانع از موفقیت و پیروزی است، آنچنان که خداوند باری تعالی می‌فرماید: «… و لاتنازعوا فَتَفشَلوا و تَذهبَ ریحَکُم…» (انفال، آیه ۴۶)».

راه شهید رئیسی، راه عزت آفرینی، مردم داری، مبارزه با فساد، سیاست خارجی موفق، منطقه گرایی، چند جانبه گرایی، حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن اسناد راهبردی و بالادستی، استفاده از مدیران جوان، دانشمند، انقلابی و بومی، شفاف سازی قانونمند در همه بخش‌های دولتی، دفاع از مظلومان جهان خصوصاً مردم مظلوم فلسطین و غزه، تقویت بنیه دفاعی، سرعت دادن به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، شروع عملیات بزرگ مسکن ملی، جلوگیری از ادامه روندهای غلط در سیاست‌های اقتصادی و پولی و در مجموع بازگرداندن امید در دل مردم و رهبری بود.

سید شهیدان اهل خدمت به آموخت که باید با عبور از نفس خود و کنار گذاشتن منیت ها، جبهه سازی کرد. او هرگز خودش را میدان دار نمی‌دید و میدان را برای حضور جوانان انقلابی و پیشرو فراهم می‌کرد. او از همه ظرفیت جبهه انقلاب اسلامی بهره برد و به معنای واقعی کلمه دولت وحدت بود. تمامی کاندیداهای محترم جبهه انقلاب در کنار شهید رئیسی بودند و هر یک در بخشی از کشور به دولت مردمی شهید جمهور کمک می‌کردند.

این مسیر باید ادامه پیدا کند.

او مسیر را به ما نشان داد و حضور ارزشمند و گسترده مردم در تشییع پیکر عزیزش که چون شمعی در شعله خدمت سوخته بود، راه را برای ما روشن نمود.

از این رو از کاندیداهای محترم جبهه انقلاب اسلامی و فعالین سیاسی جبهه انقلاب در عرصه انتخابات درخواست می‌کنیم با حفظ ادب و احترام و پرهیز از اتهام و اختلاف در جهت وحدت این جبهه و ادامه راه رئیسی شهید، پا به عرصه گذاشته و با گفتگو و صمیمیت مسیر وحدت را پیش بگیرند.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «مَا اختَلَفَ اُمَّهٌ بَعدَ نَبیِّها الّا ظَهَرَ اَهلُ باطِلَها علی اَهلِ حَقِّها». (کنزالعمال، ح ۹۲۹) هیچ امتی پس از پیامبرشان اختلاف نکردند؛ مگر آن که اهل باطل، بر حق گرایان چیره و مسلّط شدند و نگذارید اختلاف جبهه انقلاب پس از رئیس جمهور شهید باعث شود تا نا اهلان دوباره با شعار نمی‌شود و نمی‌توانیم ما را به عقب بازگردانند.

امروز وظیفه شرعی و عقلی همه ماست که آنچنان که خداوند متعال به ما فرموده است «انّما المؤمنونَ اِخوهٌ فَاَصلَحوا بینَ اَخَوَیکُم واتَّقوااللهَ لَعَلَّکُم تُرحَمون» (حجرات، آیه ۱۰) مؤمنان با هم برادرند، میان برادرانتان صلح برقرار کنید و خدا ترس و با تقوا باشید، باشد که مورد لطف و رحمت الهی قرار گیرید. مسیر وحدت و اصلاح بین برادران ارزشی و انقلابی را در پیش بگیریم و ایشان به وحدت در این برهه تاریخی امر به معروف کنیم.

و من الله التوفیق.

همچنین این ستاد از تمام علاقمندان به فعالیت در راستای وحدت نیروهای انقلاب و ایجاد اجماع در بین کاندیداهای این جریان دعوت به همکاری می‌کند.

آدرس ستاد مرکزی خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان تقوی، پلاک ۵۳

نظر شما