شناسهٔ خبر: 67284401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

بازخوانی یک خاطره؛ به مناسبت سالگرد شهادت چمران؛

وقتی دشمن در ۱۱ کیلومتری شهر بود!

به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران در ۳۱ خرداد ماه؛ خاطره جالب آیت‌الله خامنه‌ای از حضور در اهواز به همراه شهید چمران را بازخوانی کنیم.

صاحب‌خبر -
وقتی دشمن در ۱۱ کیلومتری شهر بود! 

فرهیختگان آنلاین: آیت‌الله خامنه‌ای در یک خاطره از حضور در اهواز به همراه شهید چمران گفتند:  ما (با شهید چمران) با هم رفتیم اهواز؛ اولِ رفتن ما به #جبهه، به اتفاق رفتیم. توی تاریکی شب وارد اهواز شدیم. همه جا خاموش بود. دشمن در حدود یازده دوازده کیلومتری شهر اهواز مستقر بود.

ایشان شصت هفتاد نفر هم همراه داشت که با خودش از تهران جمع کرده بود و آورده بود؛ اما من تنها بودم؛ همه با یک هواپیمای سی - ۱۳۰ رفته بودیم آنجا. به مجردی که رسیدیم و یک گزارش نظامی کوتاهی به ما دادند، ایشان گفت که همه آماده بشوید، لباس بپوشید تا برویم جبهه.

ساعت شاید حدود نه و ده شب بود. همان جا بدون فوت وقت، برای کسانی که همراه ایشان بودند و لباس نظامی نداشتند، لباس سربازی آوردند و همان جا کوت کردند؛ همه پوشیدند و رفتند. البته من به ایشان گفتم که من هم میشود بیایم؟ چون فکر نمیکردم بتوانم توی عرصه‌ی نبرد نظامی شرکت کنم. ایشان تشویق کرد و گفت بله، بله، شما هم میشود بیائید. که من هم همان جا لباسم را کندم و یک لباس نظامی پوشیدم و با اینها رفتیم. ۱۳۸۹/۰۴/۰۲

نظر شما