شناسهٔ خبر: 66949868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت تامین آب شرب پایدار جمعیت ثابت و شناور در رامسر

استاندار مازندران: با هدف ارتقای کیفیت آب آشامیدنی و تأمین آب مورد نیاز شهرستان رامسر ،برداشت آب از سد میجران افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌استاندارمازندران امروز در سفر به غرب استان، از طرح‌های عمرانی، خدماتی، شیلاتی، بهداشتی شهرهای رامسر و عباس‌آباد بازدید کرد.
استاندار مازندران صبح امروز باهمراهی فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر رامسر و جمعی ازمسولان از روند اجرای پل چهارم صفارود رامسر بازدید و با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها برای کاهش بار ترافیکی این شهر گردشگری گفت در ساخت پل‌ها در این استان از فناوری نوین و ظرفیت دانشگاه استفاده شود.

یوسف نوری ضمن اشاره به جایگاه ویژه رامسر درعرصه گردشگری و حضور گردشگران داخلی و خارجی افزود: ایجاد این زیرساخت‌ها نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی به ویژه در زمان حضور مسافران ایفا می‌کند که باید عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری انجام شود و هرچه زودتر زیرساخت‌های آن تکمیل شود.

نوری خاطرنشان کرد: رامسر در تراز جهانی است و زیرساخت‌های آن باید در سطح جهانی و نام و آوازه این شهرساخته شود.

بنا بر اظهارمسوولان؛ برای احداث پل چهارم صفارود رامسر به ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استاندار مازندران همچنین در حاشیه بازدید از سد میجران و تصفیه‌خانه رامسر به منظور بررسی عملیات برداشت آب آشامیدنی از لایه بالایی سد با تاکید بر اجرای طرح‌های آینده نگرانه برای تامین آب پایدار جمعیت ثابت و شناور شهرستان رامسر گفت: با هدف ارتقای کیفیت آب آشامیدنی و تأمین آب مورد نیاز شهرستان رامسر با توجه به مسافرپذیری این شهرستان، اجرای طرح برداشت آب از سطح سد میجران افزایش می‌یابد.

نوری به سرریز سد میجران رامسر به عنوان یکی از منابع مهم تأمین آب آشامیدنی در غرب استان اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به بارش‌های مناسب امسال، اکنون وضعیت ذخیره آبی مطلوب است.

وی با بیان اینکه سد میجران رامسر با نگاه کشاورزی طراحی و ساخته شد و تاسیسات برداشت آب از سطح سد برای مصارف آشامیدنی ایجاد نشده بود، تصریح کرد: این امر منجر به بروز مشکلاتی در تأمین آب آشامیدنی از این سد به ویژه در زمان کم‌آبی و خشکسالی می‌شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی رامسر ایجاد زیرساخت لازم برای برداشت آب از لایه‌های بالایی این سد است که در اعتبارات امسال به تأمین اعتبار مورد نیاز این اقدام توجه می‌شود.

نوری با اشاره به میزبانی رامسر و غرب مازندران از میلیون‌ها مسافر در طول سال بیان داشت: تلاش بر این است تا با اجرای طرح‌های آینده‌نگرانه آب پایدار و بهداشتی مورد نیاز جمعیت ثابت و شناور این منطقه از منابع سطحی تأمین شود تا در زمان حضور مسافران مردم منطقه با مشکل افت فشار یا قطعی آب آشامیدنی مواجه نشوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران نیز در این بازدید گفت: اکنون این سد با ۴۰۰ لیتر در ثانیه، ذ آب آشامیدنی ساکنان شهر‌های رامسر، کتالم و ساداتشهر را تامین می‌کند.
مهندس برارزاده ادامه داد: طرح برداشت آب شُرب از لایه بالایی این سد با اعتبار ۵۰۰ میلیارد رالأ در حال اجراست که در این دیدار با توجه به ضرورت تامین آب آشامیدنی به ویژه در ایام تابستان، استاندار بر تسریع در اجرایی نمودن این طرح تاکید کرد.
فرودگاه بین الملی شهدای رامسر نیز امروز مقصد بازدید استاندار مازندران بود.
نوری گفت: فرودگاه بین الملی شهدای رامسر یک زیرساخت مهم برای گردشگری استان و شهرستان است که با رفع موانع پروازی در این فرودگاه، پرواز‌های بین المللی نیز راه اندازی می‌شود.

وی در این بازدید با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر انجام شد، گفت: پرواز‌های خارجی پایان خرداد با همکاری دستگاه‌های مختلف برقرار می‌شود که با ایجاد زیرساخت‌ها در این فرودگاه می‌توان به جذب گردشگران از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خزر برنامه ریزی کرد.

نوری پذیرش هواپیمای پهن پیکر را از دیگر طرح‌ها عنوان و تصریح کرد: این فرودگاه بین المللی نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که اگر زیرساخت‌ها فراهم شود شاهد رونق بیشتر گردشگری در منطقه خواهیم بود.

یادآور می‌شود؛ ساخت ترمینال جدید این فرودگاه شهدای رامسر درمرحله پایانی است.

استاندار مازندران از رامسر به عنوان شهری با گردشگری جهانی یاد کرد و گفت: طبق مصوبه باید بخشی از اراضی که در ابتدا و انتهای باند قرار دارند آزادسازی شوند و در این راستا باید حقوق مردم رعایت شود.

بازدید ازپل چهارم صفارود، بیمارستان امام سجاد (ع)، فرودگاه بین المللی شهدای رامسر وسدمیجران و تصفیه خانه آب این شهرستان از جمله برنامه‌های بازدید امروز استاندار مازندران در شهرستان رامسر بود.

 

نظر شما