شناسهٔ خبر: 67337323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس‌کل دادگستری استان بوشهر:

هزینه‌کرد اعتبارات عوارض آلایندگی در استان بوشهر نظارت جدی می‌شود

بوشهر- رییس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: هزینه‌کرد اعتبارات عوارض آلایندگی در استان بوشهر نظارت جدی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قضائیه اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۱۸ هزار پرونده جدید در دستگاه قضائی استان بوشهر تشکیل شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تشکیل پرونده‌های قضائی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضائی استان بوشهر مربوط به سرقت‌ها و به‌ویژه سرقت‌های خرد است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به کمبود قاضی و نیروی انسانی در دستگاه قضائی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تعداد پرونده‌های مختومه شده ما در سال گذشته به اندازه کل پرونده‌های ورودی بوده است.

وی از مهمترین جرایم کیفری به سرقت و مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه پرونده‌های حقوقی نیز مطالبه وجه و التزام به تنظیم سند دارای بیشترین فراوانی هستند.

مهرانگیز با اشاره به ورود ماهانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار پرونده جدید به محاکم قضائی ادامه داد: تلاش قضات در کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به‌موقع به پرونده‌ها موجب رضایت‌مندی مردم شده است.

حمایت ویژه از خانواده زندانیان

وی با اشاره به حمایت ویژه از خانواده زندانیان افزود: در ۲۰ ماه حضور در استان، ۲۵۰ بازدید از این خانواده‌ها به شکل مستقیم و با حضور در منازل آنها انجام شده است.

مهرانگیز به مطالبه جدی برای احقاق حق آلایندگی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان هفته ۲۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی واریز و بعد از آن نیز ۱۹۰ هزار میلیارد ریال دیگر به حساب شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر هزینه کرد عوارض آلایندگی در شهرها و روستاهای استان افزود: در صورتی که شاهد تخلف و انحراف در این زمینه باشیم در بستر قانونی با این موضوع برخورد می‌شود.

مهرانگیز بیان کرد: سه هزار و ۳۰۰ زندانی در استان وجود دارد که ۱۸۳ نفر آنها با داشتن پابند الکترونیک در خارج زندان به سر می‌برند و برای داشتن یک زندگی آبرومند در تلاش هستند.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه انرژی پارس به ستاد دیه برای آزادسازی ۱۲۱ زندانی جرایم غیرعمد پرداخت شده هر چند خود زندانیان سهم آورده ای داشته و با رایزنی با شکات بخشی از بدهی‌های این افراد نیز بخشیده شده است.

نظر شما