شناسهٔ خبر: 67337324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حسین طائب: مردم هر گفتمانی را بهتر می‌دانند، به همان رای دهند

زهرا نیکدل

مشاور عالی فرمانده سپاه گفت: هر چه قدر بسیج ارتباط خود با جمعیت مخاطب را بیشتر کند، به افزایش آرا منجر می‌شود. مردم هر گفتمانی را بهتر می‌دانند، به همان رای دهند، اما حتما پای صندوق بیایند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین طائب، امروز سوم تیرماه در اولین جلسه شورای اداری بسیج در سال ۱۴۰۳ که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن عرض تبریک دهه ولایت اظهار کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی یک ملت را مصیبت‌زده کرد. افراد اگر صبوری در مصیبت نشان دهند، خدا رحمت، هدایت و صدقات خود را برایشان می‌فرستد. مردم ایران صبوری خود را در تشییع پیکر شهدا نشان دادند و خلق حماسه کردند و باید این را به حماسه حضور انتخابات وصل کنند. ما به‌ عنوان خادمان ملت، باید همان مسیر شهدای خدمت را طی کنیم.

وی افزود: راهبرد دولت رئیسی تولید قدرت درون‌زا، تعامل با همسایگان و قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی بود. این نبود که فقط با ۱+۵ عمل و در حاشیه آن با آمریکا مذاکره کنند. دولت آقای رئیسی در ارتباطات فعال شد، از کشورهای همسایه شروع کرد و با بلوک‌های قدرت تعامل برقرار کرد. نتیجه این شد که عضو بریکس و شانگهای شدیم، با روسیه، چین، عربستان و... ارتباطات خود در حوزه‌های مختلف را توسعه دادیم، مذاکرات با ۱+۴ را فعال کردیم و هیچ زمان ما از این مذاکرات خارج نشدیم، بلکه اگر روزی میز مذاکره خالی شد، از طرف مقابل بود.

رئیس اسبق سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد: در نتیجه امروز می‌بینیم تولید نفت به سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده است و در سایر عناصر قدرت نیز پیشرفت کردیم. من معتقدم به دلیل عدم تبلیغات مناسب و همچنین چون هنوز این همه پیشرفت دولت سیزدهم منجر به تغییر در سفره مردم نشده بود، پیشرفت‌های دولت آقای رئیسی برای مردم ناشناخته باقی ماند.

طائب بیان کرد: راهبرد آمریکا این بود که گفتند ما کاری می‌کنیم که درآمد ایران تا حدی کاهش یابد که به روزمرگی بیفتد و نتواند سرمایه‌گذاری در پیشرفت انجام دهد. گفتند روزی می‌رسد که ایران در برق مانند کشورهای همسایه می‌شود که باید یا برق بخرد، یا نیروگاه بسازد و یا خاموشی داشته باشد و چون ساخت نیروگاه زمانبر است، ایران به وضعیت خاموشی گرفتار خواهد شد.

وی با ابراز این عقیده که دولت قبل تمام سیستم‌های دور زدن تحریم را جمع کرد و به همین دلیل پس از حضور ترامپ به چالش خوردیم، گفت: دولت آقای رئیسی به این جمع‌بندی رسید که باید به سمت چند قطبی برود و تعامل خود را با تمام دنیا مثبت کند. دشمن اقتدار ما را می‌بیند. زمانی آمریکایی‌ها برای کنترل ایران، از ۱۱ ناو هواپیمابر خود، ۱۰ ناو را به منطقه آوردند، اما اقتدار نظامی ایران باعث شد به این نتیجه برسند که باید به تدریج تمام ناوهای خود را از این منطقه خارج کنند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز هژمونی آمریکا شکسته شده است، عنوان کرد: آمریکا نمی‌تواند در برابر ما از قدرت ۸۵۰ میلیارد دلاری نظامی خود استفاده کند. امروز می‌بینیم همه گفتمان‌های داخلی می‌گویند موشک می‌خواهیم. ما در داخل هرچقدر گفتمان متکثر داشته باشیم، اما می‌دانیم ملت برای اقتدار ابزار می‌خواهند. اگر اقتدار داشته باشیم، طرف مقابل عقب می‌نشیند، اما اگر ببیند نیاز داریم، مدام جلو می‌آید تا امتیاز بگیرد.

طائب با بیان اینکه اقتدار امروز ما به علت مشارکت گسترده مردم در ادوار مختلف است، اظهار کرد: برای قدرت داشتن در نظم نوین جهانی نیاز به مشارکت داریم تا پایه‌های داخلی قوی شود. البته باید توجه داشت که تولید قدرت داخلی، به انتخاب اصلح‌ نیز بستگی دارد.

وی ادامه داد: در این انتخابات همه گفتمان‌ها نماینده دارند، یک گفتمان به وحدت رسیده و یک نماد دارد و یک گفتمان با نفرات مختلف در انتخابات حاضر شده است. از نظر رهبری، برای انتخاب نامزد اصلح باید به سه ویژگی توجه داشت؛ ابتدا اعتقاد به مبانی انقلاب، آگاه بودن نسبت به ظرفیت کشور و بالفعل کردن این ظرفیت‌ها. مردم به کسی رای دهند که دارای این سه ویژگی باشد.

رئیس اسبق سازمان اطلاعات سپاه اضافه کرد: هر چقدر بسیج ارتباط خود با جمعیت مخاطب را بیشتر کند، به افزایش آرا منجر می‌شود. مردم هر گفتمانی را بهتر می‌دانند، به همان رای دهند، اما حتما پای صندوق بیایند.

طائب با بیان اینکه انتخابات صحنه نفرت‌پراکنی نیست، تاکید کرد: بلکه صحنه رقابت است و هر که بهتر نظر مردم را جلب کند، پیروز می‌شود. انتخابات نباید منجر به انشقاق سیاسی و اجتماعی شود و به ایجاد حوادث امنیتی بیانجامد. راهبرد دشمن، ایجاد ناامنی ذهنی و عینی و برگزاری انتخابات حداقلی است. دشمن می‌گفت نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا نمی‌تواند و جریان سوم را متشکل از ضدانقلابی‌ها ساخت. باید با حضور گسترده در انتخابات، دشمن را بیش از پیش ناامید کرد.

انتهای پیام

نظر شما